تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399
برهمکنش بین سلول های بنیادی سرطانی و اعصاب: یک هدف درمانی جدید

  برهمکنش بین سلول های بنیادی سرطانی و اعصاب: یک هدف درمانی جدید

سلول های بنیادی سرطانی نقشی مهم در پیشرفت و متاستاز سرطان برعهده دارند و آن ها را دلیل عود مجدد سرطان نیز می دانند. در این میان اطلاعات اندکی در مورد برهمکنش سلول های بنیادی و اعصاب در بافت سرطانی وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه زوریخ به ارزیابی برهمکنش اعصاب و سلول های بنیادی سرطانی موجود در آملوبلاستوما(یک تومور تهاجمی موجود در دهان) پرداختند. در ابتدا آن ها نشان دادند که آملوبلاستوماها دارای ویژگی های سلول های بنیادی هستند و بوسیله اعصاب چهره ای عصب دهی می شوند. زمانی که سلول های آملوبلاستوما جداسازی شده و درون یک سیستم organ-on-a-chip قرار گرفتند، نه تنها ویژگی های بنیادینگی شان را حفظ کردند بلکه اعصاب را نیز به سمت خود جلب کرده و با آن ها ارتباط برقرار کردند.

به نظر می رسد که اعصاب برای بقا و عملکرد سلول های بنیادی حیاتی هستند و با توجه به نتایج این مطالعه می توان امیدوار بود که داروهای جدیدی که بتوانند ارتباطات بین اعصاب و سلول های بنیادی سرطانی را تحت تاثیر قرار دهند می توانند گزینه مناسبی برای مقابله با سرطان باشند.

امید می رود که ترکیب ابزارهای مولکولی و تصویربرداری پیچیده و فناوری organ-on-a-chip  یک فرصت مناسب را برای آشکار سازی عملکردهای ناشناخته عصبی و هم چنین شناسایی برهمکنش های پیچیده بین اعصاب و سلول های مختلف بدن از جمله از سلول های بنیادی سرطانی ارائه کند و راهگشای درمان های جدید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه