تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1393
بنیانگذار IVF ایران روش جدید ترمیم پوسیدگی رحم را ابداع کرد

  بنیانگذار IVF ایران روش جدید ترمیم پوسیدگی رحم را ابداع کرد

بنیانگذار IVF ( درمان نازایی ) ایران اعلام کرد که پس از هفت سال مطالعه و بررسی بر روی 103 بیمار ایرانی مبتلا به بیماری شدید آدنومیوز(پوسیدگی رحم) ، روش جدیدی برای درمان این بیماری با استفاده از جراحی ارایه کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکترابوطالب صارمی مبدع این روش نوین روز یکشنبه در نشست خبری ضمن ارایه گزارشی از نتایج تحقیقات دراین زمینه گفت: در تکنیک جدید به شیوه روش برش رحم و با استفاده از سلولهای بنیادی فرد بیمار، رحم پس از برداشتن ضایعات آدنومیوز، سلولهای جدیدی می سازد و عضله نوین پیدا می کند.
 
این متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص ناباروری افزود: از 103 بیمار کاندیدا شده، 55 درصد به دلیل نازایی، 16.5 درصد به علت ناموفق بودن IVF(درمان نازایی) و 9 درصد به دلیل سقط های مکرر و 19 درصد به علت خونریزی های غیرطبیعی رحمی مراجعه کرده بودند.
 
رییس مرکز تحقیقات سلولی صارم گفت: از 70 بیماری که خواستار بچه دار شدن بودند چه به صورت طبیعی و چه با کمک روش های دیگر ، 30 درصد (21 نفر) باردار شدند که 16 مورد آن منجر به تولد نوزاد شد.
 
به گفته وی درکل بیماران جراحی شده، علائم بالینی مانند دیسمنوره (درد هنگام قاعدگی) و هایپرمنوره (خونریزی زیاد قاعدگی) به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده بود و فقط در یک مورد از بیماران، بازگشت آدنومیوز دیده شده است.
 
وی در تشریح جزییات بیشتر این روش گفت: این روش جدید که تکنیک ˈ آدنو میومکتومیˈ نام دارد در زنان مبتلا به ˈآندومتریوزˈ شدید رحمی به کار می رود که در این تکنیک، به جای خارج کردن رحم نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام می شود.
 
صارمی افزود: این تکنیک به منظور درمان زنان دچار آندومتریوز که بافت عضلات رحم آنها دچار تخریب شده یا کسانی که بر اثر فشار فیبروم، دارای خونریزی شدید، درد، سقط های مکرر و ناباروری هستند کاربرد دارد.
 
به گفته وی «آدنومیوز » بیماری است که منجر به ضخیم شدن جداره رحم و در نتیجه، حضور نا بجای بافت آندومتر در لایه های عضلانی رحم می شود که تاکنون تنها روش درمان این بیماری، جراحی و برداشتن کامل رحم (دیسترکتومی) بوده است.این درحالیست که در این تحقیقات مشخص شد بیمار می تواند رحم خود را با استفاده از تکنیک اصلاح شده جدید، حفظ کند.
 
نتایج این تحقیقات روز 16 اسفندماه 92 در سایت  Reproductive Biomedicine Online و انتشارات «السویر» ELSEVIER در به چاپ رسیده است. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه