تاریخ انتشار: دوشنبه 29 مرداد 1397
به لطف استفاده از دارویی جدید، سلول درمانی بیماران سرطانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

  به لطف استفاده از دارویی جدید، سلول درمانی بیماران سرطانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

داروی Plerixafor به پزشکان اجازه می دهد که بتوانند سلول بنیادی بیشتری را به منظور درمان بیماران جمع آوری کنند. این دارو که اخیرا مجوز استفاده از آن صادر شده است به عنوان یک عامل کمکی در سلول درمانی مورد توجه محققین مرکز سرطان بیستون وست اسکاتلند قرار گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال های اخیر کارآزمایی های بالینی متعددی از سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون استفاده کرده اند. این سلول ها از بیمار جمع آوری شده و بعد از شیمی درمانی مجددا به بیماران پیوند می شوند. اما موضوع به این سادگی نیست و محققین اغلب در جمع آوری مقادیر کافی از سلول های بنیادی با مشکل مواجه هستند و از هر ده بیمار، یک نفر می تواند میزان سلول لازم را در اختیار پزشکان قرار دهد.

اما پزشکان مرکز سرطان بیستون وست اسکاتلند براین باورند که استفاده از داروی Plerixafor به محققین اجازه می دهد که با موفقیت 100 در صدی سلول های بنیادی را از بیماران جمع آوری کنند. این دارو عامل شیمیایی که سلول های بنیادی را به صورت سفت و محکم در نیچ شان(مغز استخوان) نگه می دارد، بلوک می کند. این امر موجب می شود که سلول های بنیادی از مغز استخوان جدا شده و وارد جریان خون شوند. آزادسازی این سلول های بنیادی به جریان خون به پزشکان کمک می کند که سلول های بنیادی بیشتری را جمع آوری کنند. پزشکان این مرکز از این دارو برای جمع آوری سلول های بنیادی 13 بیمار استفاده کردند و توانستند محصول سلول بنیادی مطلوبی برای پیشبرد سلول درمانی در اختیار داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه