تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1390
بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی

  بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی

گروهی از محققان موفق به بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده ازتبدیل سلول های بنیادی جنینی انسان به سلول های عصبی که تولید کننده دوپامین (یک انتقال دهنده عصبی در مغز) است شده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از mdn.mainichi.jp؛ یکی از اعضای این تیم  در دانشگاه کیوتو  گفت: این میمون ها پیشرفتهایی از قبیل بهبود در راه رفتن و یا کاهش لرزش اندام ها را پس از پیوند سلول های عصبی به مغزشان نشان داد.
این اولین گزارش از بهبود علائم بیماری پارکینسون در میمون ها با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان جنینی انسان درجهان می باشد.
بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده عصبی است که به کاهش تولید دوپامین در مغز مرتبط است. با وجودیکه دارو هایی برای  کاهش علائم این بیماری وجود دارد، در حال حاضر هیچ درمانی برای توقف کامل کاهش دوپامین وجود ندارد.
در این مطالعه، سلول های عصبی حاصل از سلولهای بنیادی به چهار میمون با بیماری پارکینسون پیوند زده شد. حدود سه ماه بعد، همه آنها  بهبود در علائم  بیماری را آغاز کرده و یک سال پس از آن سلول های عصبی در مغز آنها پیوند یافت.
این یافته ها امیدهای برای درمان بیماری پارکینسون با استفاده از طب ترمیمی ارائه می دهد، اما کارهای بیشتری برای پیدا کردن روش درمان موثرتر مورد نیازاست.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه