تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1399
بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش سوم)

  بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش سوم)

سال 2020 را در حالی پشت سر گذاشتیم که هنوز دغدغه مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد، اما این امر هم مانع از پیشرفت های علمی بزرگ نشده است، در زیر به برخی از پر استنادترین و پربازدیدترین مطالب منتشر شده در سایت پربازدید medicalxpress می پردازیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در استنفورد راهی را برای رشد مجدد غضروف در مفاصل یافته اند. از دست رفتن غضروف در مفاصل منجر به درد و شروع آرتریت می شود. پیش از این محققین اعتقاد داشتند که راهی برای رشد مجدد غضروف وجود ندارد اما تکنیکی بوسیله این محققین ارائه شده است که شامل ایجاد یک آسیب کوچک در مفصل یا ناحیه غضروف و در ادامه استفاده از سلول های بنیادی در آن ناحیه برای تولید غضروف جدید است.

تیمی از محققین استرالیایی در UNSW سیدنی دریافته اند که بیمارانی که متفورمین را به عنوان دارویی برای درمان دیابت نوع دو مصرف می کنند، در مقایسه با افراد معمولی، کمتر در معرض مشکلات شناختی مربوط به پیری قرار می گیرند. این نتیجه مربوط به یک مطالعه شش ساله بوده است.

گروهی شامل 239 کارشناس بهداشت و سلامت در سراسر دنیا طی نامه ای که در مجله Clinical Infectious Disease به چاپ رسیده است اعلام کرده اند فاصله یک و نیم متری اعلام شده برای جلوگیری از انتقال ویروس بسیار کوتاه است. به عقیده آن ها مطالعات متعدد نشان داده اند که ویروس صادر شده طی تنفس می تواند تا ده ها متر منتقل شود. به عقیده آن ها مردم بهتر است واقعیت را بدانند.

پروفسور مک فدان در دانشگاه Surrey، یک تئوری کاملا جدید را برای توضیح شعور و آگاهی انسانی پیشنهاد کرده است. به عقیده وی، انرژی الکترومغناطیسی که بوسیله مغز تولید می شود، ماده مغزی را مقدور می سازد که موجبات آگاهی و هوشیاری ما را فراهم کند وبه ما این قدرت را می دهد که فکر کنیم و هوشیار باشیم.

تیمی از محققین در کلینیک کلیولند شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد که ملاتونین ممکن است درمانی برای بیماران مبتلا به COVID-19 باشد. این هورمون که چرخه های خواب و بیداری را تنظیم می کند، در بسیاری از محصولات مربوط به بهبود خواب وجود دارد و علایم را در بیماران کاهش می دهد. این مطالعه نشان داده است که افرادی که آلوده به ویروس کرونا نشده اند اما ملاتونین را مصرف می کنند، در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس، احتمال کمتری وجود دارد که آلوده شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه