تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر 1399
بودجه ای 1/9 میلیون دلاری برای بهبود پیوند سلول های بنیادی

  بودجه ای 1/9 میلیون دلاری برای بهبود پیوند سلول های بنیادی

پژوهشگران انستیتو قلب تگزاس برای انجام فاز دو مطالعه ای موسوم به STTR بودجه ای 9/1 میلیون دلاری را از انستیتو قلب ریه خون ملی دریافت کرده اند تا سطح یک محصول به نام 7HP349( یک فعال کننده جدید اینتگرین) را ارتقا ببخشند و یک برنامه دوز یابی بهینه برای پیوند خون بند ناف طراحی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، افزایش استفاده از سلول های خون بند ناف برای پیوند و سلول درمانی به بیمارانی که قادر به یافته اهدا کننده مناسب نیستند اجازه بهره بردن از مزایای سلول درمانی را داده است. یافتن ابزاری برای بهبود نرخ بازسازی سیستم ایمنی می تواند برای تقویت پیوند خون بند ناف و افزایش نرخ موفقیت آن موثر باشد.

در سال های اخیر استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف توانسته بسیاری از مشکلات مربوط به استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز مشتق از مغز استخوان را برطرف سازد، اما بزرگ ترین مشکل بر سر راه استفاده از این منبع سلولی تعداد کم سلول ها است که موجب تاخیر در فرایند بازسازی ایمنی می شود. هم چنین چسبندگی این سلول ها در جایگاه هدف نیز یکی دیگر از مشکلات است. در پژوهشی جدید بوسیله محققین انستیتو قلب تگزاس، آن ها قصد استفاده از یک کوچک مولکول به عنوان فعال کننده چسبندگی سلولی را دارند تا بتواند نرخ موفقیت پیوند سلول های خون بند ناف را افزایش دهد و به طور هم زمان، طول بازه زمانی بازسازی ایمنی را کاهش دهد.

در این پژوهش که در فاز یک آن قرار دارد و موسوم به STTR است، محققین سلول های خون بند ناف CD34+ را بعد از استفاده از کوچک مولکول 7HP349 (به عنوان فعال کننده اینتگرین) به موش های سرکوب شده از نظر ایمنی پیوند خواهند کرد. به عقیده آن ها این کوچک مولکول می تواند اینتگرین سطح سلول های خون بند ناف را فعال کند و موجب افزایش برهمکنش آن ها با نیچ مغز استخوان و خانه گزینی بهتر آن ها شود و در نتیجه سلول های بیشتری به دام می افتند و می توانند تعداد بیشتری سلول ایمنی را در بازه زمانی کوتاه تری تولید کنند.

برای انجام این مطالعه، محققین بودجه ای 9/1 میلیون دلاری را از انستیتو ملی قلب ریه خون دریافت کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه