تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 شهریور 1399
بی خطر بودن سلول های اپی تلیالی رنگ دانه دار مشتق از سلول های بنیادی در مطالعات پیش بالینی

  بی خطر بودن سلول های اپی تلیالی رنگ دانه دار مشتق از سلول های بنیادی در مطالعات پیش بالینی

گروهی از محققین در انستیتو کارولینسکا یک پروتکل قطعی و عاری از محصولات و مواد جانوری را برای تولید موثر اپی تلیوم رنگ دانه دار شبکیه انسانی از سلول های بنیادی جنینی(ESCs-RPE) ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعات پیش بالینی و بالینی متعدد گذشته نشان داده اند که تزریق زیر شبکیه ای سلول های ESCs-RPE به صورت سوسپانسیون و یا صفحات سلولی می تواند مانع از دست رفتن گیرنده های نوری شود.در مطالعه ای جدید دکتر لانر و همکارانش نشان داده اند که آنالیزهای گسترده ای که انجام داده اند، شواهد قوی دال بر بی خطر بودن این سلول های ESCs-RPE ارائه کرده است که از طریق یک پروتکل تمایزی آزمایشگاهی بهینه سازی تولید شده اند و مناسب برای کاربرد در بالین هستند.

این مطالعه نشان داده است که سلول های ESCs-RPE تولید شده بوسیله لانر و همکارانش دارای ثبات ژنومی و کاریوتیپی مناسب بودند، از خلوص تمایزی بسیار بالایی برخوردار بودند و بعد از پیوند به مدل پیش بالینی موجب تومورزایی نشدند.

به عقیده محققین سلول های تولید شده در این مطالعه، پتانسیل استفاده در بالین و حمایت از گیرنده های نوری موجود در شبکیه و جلوگیری از تحلیل رفتن آن ها طی تخریب ماکولای وابسته به سن را دارا هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه