تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1391
بیماران سکته مغزی به درمان با سلول های بنیادی پاسخ مثبت نشان دادند

  بیماران سکته مغزی به درمان با سلول های بنیادی پاسخ مثبت نشان دادند

پزشکان اعلام کردند که اولین مجموعه از بیماران سکته مغزی که درآزمایش درمان با سلول های بنیادی شرکت کرده بودند، نشانه هایی از بهبود را نشان دادند. شش بیماران که سلول های بنیادی انسانی را درمنطقه ای نزدیک به بخش آسیب دیده مغز خود دریافت کرده بودند، شاهد بهبودهایی درضعف اندام ناشی ازسکته مغزی بودند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از zeenews.india.com ؛ در یک مورد نیز یک مرد که تحت درمان با سلول های بنیادی نوزاد 12 هفته ای سقط شده قرار گرفته بود، قدرت بیان خورد را مجددا به دست آورد.
با این حال، پزشکان در برابر تکیه بیش از حد به نتایج اولیه این کارآزمایی بالینی که برای اولین باردر جهان برای درمان قربانیان سکته مغزی با استفاده ازسلولهای بنیادی عصبی انجام شده است ،هشدار دادند.
پروفسور Keith Muir متخصص مغز و اعصاب دانشگاه گلاسکو و رهبر این مطالعه به بی بی سی گفت: "تا کنون ما هیچ شواهدی مبنی برهر گونه اثرات مضر مشاهده نکردیم. ما دوباره این آزمایش را بر روی گروهی از بیماران با معلولیت قابل توجه ، مدت ها پس از سکته مغزی آنها انجام دادیم، اما ما واقعا انتظار نداریم هیچ گونه بهبودی دراین بیماران با گذشت زمان مشاهده کنیم.
این شش بیمار سکته مغزی قبل از درمان میانگین بین شش ماه تا پنج سال از این بیماری رنج می بردند و همگی دچار ضعف اندام بودند.
پروفسور Muir گفت: آزمایشات بیشتری برای اثبات اینکه آیا سلول های بنیادی واقعا به ترمیم بافت های آسیب دیده مغز کمک می کنند، مورد نیازاست.
او گفت: "این نوع کارآزمایی بالینی در درجه اول برای مطالعه ایمنی این روش درمان است، بنابراین ما باید هر یک از نشانه های اولیه مشاهده شده را با احتیاط قابل توجهی دراین مرحله بررسی کنیم. در مجموع، نتایج مشاهده شده دراین مطالعه دلگرم کننده است و ما منتظر ارائه نتایج بیشتری هستیم.
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 02 تیر,1391

hamid zarandouz

با سلام خدمت شما عزیزان منتظر اخبار مسرت بخش در درمان قطعی استروک در اینده نزدیک و به امید باریتعالی میباشم.
با تشکر از توجه و پی گیری شما

جمعه, 02 تیر,1391

reza

باسلام دستان پرمهرتان را میبوسم ومنتظرنتیجه کارواطلاییه های جدیدتروموثرترازجانبتان هستم به فضل و توفیق الهی برایتان درروزمیلادمبارک (سیدالشهدا )آرزوی سلامتی بهروزی وموفقیت دارم (چشم براه:محمدرضازمانلوازبابل)
با تشکر از شما.امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در این راه گام موثری برای بهبودی بیماران برداریم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه