تاریخ انتشار: شنبه 27 اسفند 1390
بیماران مبتلا به پسوریازیس ممکن است بیشتر در معرض خطربیماریهای قلبی عروقی باشند

  بیماران مبتلا به پسوریازیس ممکن است بیشتر در معرض خطربیماریهای قلبی عروقی باشند

افراد مبتلا به بیماری پوستی دردناک پسوریازیس ممکن است بیشتر در معرض افزایش خطر مشکلاتی که بر قلب تأثیر می گذارد، باشند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  دکتر Joel Gelfandازدانشگاه پنسیلوانیا گفت : التهاب بیش از حد از ویژگی های عمده پسوریازیس است. التهاب مزمن نیز یکی از خصوصیات مقاومت به انسولین، چاقی، سطوح غیر طبیعی کلسترول و بیماری های قلبی و عروقی می باشد.
به گفته او، مطالعات اخیر بر روی ارتباط این بیماری های جدی با پسوریازیس متمرکز شده است و این برای بیماران مبتلا به پسوریازیس به خصوص کسانی که مبتلا به پسوریازیس شدید هستند مهم است زیرا علائم این بیماری ها را درخود مورد بررسی قرارخواهند داد.
مطالعات اخیر برروی بیش از 4،000 بیمار نشان داد که هرچه سطح بیشتری از پوست تحت تاثیر پسوریازیس قرارگیرد، بیشتر احتمال دارد که بیماربه سندرم متابولیک، چاقی، فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و سطح تری گلیسرید بالا که با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است مبتلا شوند.
مطالعه ای دیگر نشان داد که بیماران مبتلا به پسوریازیس شدید حدود پنج سال زودتر از کسانی که به این بیماری مبتلا نیستند می میرند و حدود 50 درصد افزایش مرگ و میر آنها به علت بیماری های قلبی عروقی است. مطالعات دیگرنیز پسوریازیس شدید را با افزایش خطر وقایع  قلبی عروقی مانند حمله قلبی مرتبط دانسته اند.

Gelfand همچنین توضیح داد که تحقیقات نشان داده است که بیماران مبتلا به پسوریازیس، تغییری در سطح کلسترول دارند که می تواند خطر ابتلا به سخت شدن شریان های منجر به حمله قلبی را افزایش دهد.
اگر چه این گزارش ارتباط بین پسوریازیس و خطرات قلبی عروقی را نشان می دهد ، اما این یک رابطه علت و معلولی ثابت نشده است.
Gelfand افزود: تحقیقات بیشتری درآینده برای تعیین چگونگی تاثیر شدت بیماری پوستی ، بر خطر ابتلا به مقاومت به انسولین، چاقی، سطوح غیر طبیعی کلسترول و بیماری های قلبی و عروقی، لازم است و آیا درمان موفق پسوریازیس این خطرات را تغییرمی دهد؟

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه