تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 آبان 1390
بیماری ژنتیکی نادر راه جدیدی را برای درمان سرطان می گشاید

  بیماری ژنتیکی نادر راه جدیدی را برای درمان سرطان می گشاید

محققان با بررسی علت ژنتیکی یک بیماری تنها در دو بیمار، یافته های غیر منتظره ای را یافتند که امکان جدیدی را برای درمان بیماری های جدی مانند سرطان فراهم کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دانشمندان دانشگاه Queen Mary لندن دریافتند که بیماری های پوست و روده برادر و خواهری بوسیله نقص در یک ژن واحد ایجاد شده است.
تحقیقات آنها  که در New England Journal of Medicine منتشر شده است نشان می دهد که نقص در ژن مهمی به نام ADAM17 ، در شرایط التهابی پوست و روده ونیز در سرطان نقش دارد.
محقق اصلی این مطالعه ، پروفسور David Kelsellتوضیح داد : "ما یک خواهر و برادررا که هر دو به یک بیماری نادر پوست و روده مبتلا بودند مورد بررسی قرار داده و دریافتیم که مشکل تقریبا به طور قطع توسط  نقص در ژن ADAM17 ایجاد می شود. این فقط یک اشکال کوچک است ، اما  به طور کامل  فعالیت ژن را متوقف می کند.
بسیاری ازبیماریهای نادرعلت ژنتیکی دارند ، اما این یکی متفاوت است زیرا عرصه بسیار بزرگتری از تحقیقات را درمورد چگونگی استفاده ازسیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان روشن می کند.  ADAM17 معیوب بسیارمهم است ، زیرا کنترل کننده یک ماده شیمیایی به نام فاکتور تومورنکروزیس آلفا -- TNF alpha -- است که ماده شیمیایی ضد تومورسیستم ایمنی است. همچنین در بیماریهای خودایمنی مانند بیماری کرون ، ورم مفاصل و پسوریازیس نقش دارد .
پروفسور Kelsell می افزاید : "TNF آلفا مورد علاقه پژوهشگران پزشکی برای بیش از 20 سال بوده است اما تا به حال پژوهشی بن بست به نظر می آمد  چرا که مطالعات در موش نشان داده اند که مداخله در TNF آلفا تقریبا همیشه کشنده است.
"به دلیل نقص در ژن ADAM17 ، برادر و خواهر مورد مطالعه ما میزان بسیار پایینی از TNF آلفا داشتند. با این حال خواهر تا سن 12 سالگی جان سالم به در برده و برادر هنوزهم در بزرگسالی زنده و با وجود وضعیت خود ، دارای یک زندگی نسبتا طبیعی است. "
پروفسور MacDonald گفت : "این کشف واقعا برای محققان هیجان انگیز است چرا که مسیربسیار مهمی از تحقیقات را که تا به حال بسته به نظر می رسید مجددا می گشاید.

اکنون به نظر می رسد که ما می توانیم این ژن را مورد هدف قرار داده و آن کشنده نخواهد بود. این بدان معناست که ما یک راه کاملا جدید برای تحقیقات درمان سرطان پیش رو داریم.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه