تاریخ انتشار: دوشنبه 05 دی 1390
تاثیر نشاسته بر عود سرطان پستان

  تاثیر نشاسته بر عود سرطان پستان

مصرف نشاسته ممکن است خطر عود سرطان پستان را تحت تاثیر قرار دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، با توجه به نتایج ارائه شده در سمپوزیوم سرطان پستان سان آنتونیو، محققان دریافتند افزایش مصرف نشاسته خطر عود سرطان پستان را افزایش می دهد.
Jennifer A. Emond دانشجوی دکترای بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا گفت : زنانی که مصرف نشاسته خود را درطول یک سال افزایش دادند در معرض خطر بیشتری برای عود بیماری بودند.
محققان 2651 زن بازمانده از سرطان پستان را مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند. این محققان میزان عود سرطان پستان را در یک بازه زمانی هفت ساله مورد مطالعه قرار دادند.

این تجزیه و تحلیل شامل بررسی چگونگی اثر تغییرات در مصرف کربوهیدرات برعود سرطان پستان بود.
Emond وهمکارانش اطلاعات مصرف کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی 24 ساعته در ابتدا و در یک سال جمع آوری کردند. در مصاحبه تلفنی سالانه ، شرکت کنندگان هر چیزی را که در طول 24 ساعت گذشته خورده بودند گزارش کردند.
در شروع مطالعه، مصرف کربوهیدرات 233 گرم در روز بود. نتایج نشان داد که زنانی که عود سرطان داشتند متوسط مصرف کربوهیدرات آنها 2.3 گرم در روز در طول سال اول افزایش داشت ،اما زنان بدون عود بیماری ، کاهش متوسط 2.7 گرم در روز را طی  سال اول گزارش کردند.

Emond گفت: تغییر در مصرف نشاسته مهم تربود، تغییرات درمصرف مواد نشاسته ای 48 درصد تغییردرمصرف کربوهیدرات های دیگر را به خود اختصاص داد.
هنگامی که تغییر در مصرف مواد نشاسته ای در طول یک سال گروه بندی شد ، نرخ رویداد سرطان پستان 9.7 درصد در میان زنانی که مصرف نشاسته خود را در طول یک سال کاهش داده بودند، در مقایسه با میزان وقوع 14.2 درصد در میان زنانی که مصرف نشاسته بیشتری در طول یک سال داشتند بود.
تغییر در مصرف مواد نشاسته ای مستقل از تغییرات در رژیم غذایی بود .
پس از طبقه بندی بیماران از نظر درجه تومور ، Emond و همکارانش دریافتند که افزایش خطر ابتلا ،محدود به زنان مبتلا به تومورهای با درجه پایین تراست.
این نتایج نشان می دهد پژوهش های بیشتری برای توصیه های رژیم غذایی در مصرف مواد نشاسته ای در میان زنان مبتلا به سرطان پستان مورد نیاز است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه