تاریخ انتشار: شنبه 06 خرداد 1391
تاثیرتب دوران بارداری برخطر ابتلا به اوتیسم درنوزاد

  تاثیرتب دوران بارداری برخطر ابتلا به اوتیسم درنوزاد

محققان دانشگاه Davis دریافتند که مادران مبتلا به تب طی بارداری خود، دو برابربیشتر احتمال تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم ( یا تاخیردررشد و نمو) را نسبت به مادرانی دارند که با مصرف دارو تب خود را درمان کرده اند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ "Zerbo Ousseny "، نویسنده این مطالعه گفت:" تحقیقات ما شواهدی قوی مبنی بر تاثیر کنترل تب در اصلاح خطر داشتن فرزندی مبتلا به اوتیسم  را ارائه می دهد. ما توصیه می کنیم که زنان بارداری که دچار تب هستند، علاوه براستفاده از داروهای تب برمی بایست در صورت تداوم تب تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند."اعتقاد این مطالعه برآن است که برای اولین بار چگونگی تاثیر تب و درمان آن در دوران بارداری را بر احتمال داشتن فرزندی مبتلا به اوتیسم در نظر گرفته است.

"Irva Hertz-Picciotto "، استاد علوم بهداشت در دانشگاه دیویس و محقق اصلی این مطالعه گفت: تب، ناشی ازالتهاب حاد و مزمن می باشد که واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به عفونت و یا جراحت است و ممکن است در مادران مبتلا به ناهنجاری های متابولیک مانند دیابت و چاقی رخ دهد .او توضیح داد که هنگامی که فردی توسط باکتری و یا ویروس آلوده شده باشد، بدن با ایجاد یک پاسخ ایمنی که شامل انتشار سایتوکاین های التهابی از گلبولهای سفید به جریان خون است،واکنش نشان می دهد. بعضی از سایتوکین ها قادر به عبور از جفت هستند، بنابراین می تواند به سیستم عصبی مرکزی جنین رسیده و سبب تغییر بالقوه سطوح انتقال دهنده های عصبی و تکوین مغز شوند.

"Picciotto" گفت: ما فکر می کنیم تحقیقات بیشتری برای شناسایی مکانیزمی که از طریق آن التهاب می تواند رشد مغز را تحت تاثیرقراردهد لازم است.مطالعه حاضر شامل بررسی وضعیت مادران 538 کودک مبتلا به اوتیسم و 163 کودک با تاخیر رشد اما نه اوتیسم، و 421 کودک نرمال طی بارداری بود، این مادران به پرسشنامه استاندارد در مورد اینکه آیا آنها آنفولانزا یا تب در دوران بارداری داشته اند و آیا آنها درآن زمان داروهایی برای درمان بیماری خود مصرف کرده اند، پاسخ دادند.
نتایج نشان داد که آنفولانزا در دوران حاملگی با خطرات بیشتری در داشتن فرزند مبتلا به اوتیسم و یا تاخیر رشد همراه بود و تب به هر علتی در دوران بارداری، درصد بالاتری از احتمال داشتن کودکان مبتلا به اوتیسم (2.12 بار احتمال بیشتر) و یا تاخیر رشد (2.5 برابر احتمال بیشتر) را درپی داشت. برای کودکان مادرانی که دربارداری دارو تب براستفاده کرده بودند ، خطر ابتلا به اوتیسم تفاوتی با مادران سالم نداشت.

"Picciotto" گفت: این مطالعات می تواند به یافتن  راه هایی برای حفاظت جنین ازبیماری های تکوینی عصبی، طی رشد کمک کند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه