تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 آبان 1390
تایید ادامه آزمایش های سلول های بنیادی طناب نخاعی از سوی FDA

  تایید ادامه آزمایش های سلول های بنیادی طناب نخاعی از سوی FDA

سازمان دارویی فدرال (FDA) ، به تیم تحقیقات پزشکی مدرسه Emory  مجوز ایمنی آغاز مرحله دوم اولین آزمایش بالینی استفاده از تزریق سلول های بنیادی در نخاع برای درمان بیماران با اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا  بیماری  Lou Gehrig  را داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  emorywheel، ALS یک بیماری انحطاط سلول های عصبی است که شامل از دست دادن سلول های عصبی به علت جهش های ژنتیکی است. ALS مشابه بیماری آلزایمر یا پارکینسون، شامل تخریب نورون های حرکتی در سراسر بدن است.
بنا به گفته پروفسور Nicholas Boulis استاد جراحی مغز و اعصاب، این بیماری هر سال 15،000 آمریکایی  را درگیر می کند که بیماران در نهایت توانایی خود برای راه رفتن ، صحبت کردن و تنفس را از دست می دهند و دو تا پنج سال پس از شروع آن می میرند.
Boulis ، که روش پیوند سلول های بنیادی را ابداع کرده است رهبری تیم  جراحی اولیه پیوند سلول های بنیادی را در سال گذشته بر عهده داشت.
Boulis توضیح داد : در حالی که هدف اولیه این آزمایش اطمینان ازبی خطری پیوند سلول های بنیادی برای شروع بررسی راه های دیگر درمان اختلالات انحطاط سلول های عصبی است، محققان همچنین درتلاش هستند مشخص کنند که آیا نتایج این روش اثر مفیدی بر بیماران ALS دارد یا خیر.
هدف از این آزمایش صرفا درمان ALS نیست بلکه کند کردن بالقوه پیشرفت این بیماری است.
پژوهشگران امیدوارند فاکتورهای رشدی که توسط سلول های بنیادی آزاد خواهد شد بتوانند یک سیستم عصبی سالم را حفظ و با افزایش مواد شیمیایی ، سموم را از روی سیستم عصبی حذف کنند.
فاز اولیه این آزمایش شامل پیوند سلول های بنیادی به ناحیه کمر و یا ناحیه پایین
تر از طناب نخاعی که شامل نورون های حرکتی کنترل کننده پاها است، بود. Boulis  و تیم او سلول های بنیادی را با استفاده از این روش به 12 بیمار طی دو سال گذشته پیوند زدند. پس از بررسی نتایج این 12 بیمار، FDA به محققان اجازه داد سلول های بنیادی را به ناحیه بالاتر ازطناب نخاعی در گردن پیوند بزنند که به گفته Boulis این بخش از روش به مراتب مخاطره آمیزتر است.
Boulis گفت: ما امیدواریم که این آزمایش مشخص کند که آیا نورون های حرکتی فعال پس از پیوند نیز زنده می مانند یا خیر. او امیدوار است پس از این آزمایش  بهبودی حاصل شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 16 اسفند,1390

kamran

سلام
توی ایران برای درمان این بیماری با استفاده از سلول های بنیادی کاری انجام شده ؟

با تشکر
بله،تیم دکتر صابری در دانشگاه تهران از پیوند سلول های شوان در بیماران ضایعه نخاعی استفاده کردند.هم اکنون در مرکز تحقیقات جراحی اعصاب بیمارستان شهدای تجریش از پیوند سلول های olfactory ensheeting cells استفاده می شود.در پژوهشگاه رویان فعلا کار بر روی مدل های میمونی در حال انجام است.

دوشنبه, 16 آبان,1390

mahdi

سلام خسته نباشید
می خواستم اگر امکان داره نتایج این آزمایشات رو ی12 نفر قبلی رو اگه وجود دارد ، اعلام کنید.پدر من متاسفانه دچار این بیماری وحشتناک شده ، آیا امکانش هست که ما توی ایران هم سلول درمانی رو انجام بدهیم؟ با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه