تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1396
تایید ایمنی درمانی با استفاده از سلول های CAR-T برای بیماران مبتلا به لنفوما بوسیله FDA

  تایید ایمنی درمانی با استفاده از سلول های CAR-T برای بیماران مبتلا به لنفوما بوسیله FDA

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) نوعی ایمنی درمانی موسوم به CAR-T cell‌درمانی را برای استفاده در بالغین مبتلا به لنفومای پیشرفته مورد تایید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این درمان از سلول های سفید خونی خود بیمار که در شرایط آزمایشگاهی مدیفه شده و برای شناسایی مارکرهای خاص روی سطح سلول های بیماران تخصص یافته اند برای هدف قرار دادن و کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند. داده های بالینی بدست آمده از این درمان که در دانشگاه ایالتی اوهایو صورت گرفته است نشان داد که بیش از نیمی از بیمارانی که دو دور شیمی درمانی و پیوند سلول های بنیادی در مورد آن ها موفقیتی نداشته است، اینک به CAR-T cell‌درمانی پاسخ داده اند.

برای این بیماران نرخ موفقیت در اولین خط درمانی حدود 26 درصد است و میانگین بقا در مورد آن ها حدود 6 ماه است اما استفاده از CAR-T cell‌درمانی و نرخ پاسخ به آن حدود 60 درصد است و نرخ بقای بیماران را هنوز نمی توان برآورد کرد زیرا بیمارانی که تحت تیمار با این درمان قرار گرفته اند هنوز شرایط خوبی دارند. به عقیده دکتر Jaglowski استفاده از CAR-T cell‌درمانی منجر به درمان سریع تر می شود و در مقایسه با درمان های استاندارد موجود، عوارض جانبی کمتری هم برای بیماران دارد.

استفاده از این درمان چند  ماه پیش برای لوکمیای مقاوم به درمان در کودکان مورد تایید FDA‌قرار گرفته بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه