تاریخ انتشار: یکشنبه 23 تیر 1398
تحریک سلول های بنیادی ریکاوری سکته را تسریع می کند

  تحریک سلول های بنیادی ریکاوری سکته را تسریع می کند

مطالعه ای اخیرا در دانشگاه Emory نشان داده است که تحریک سلول های بنیادی می تواند یک درمان غیر تهاجمی بالقوه برای درمان سکته باشد. در صورتی که این رویکرد در انسان نیز اجرایی شود، می تواند کیفیت زندگی بیماران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، دکتر لینگ وی و همکارانش در دانشگاه Emory سلول های بنیادی عصبی را بعد از سکته به موش تزریق کردند و سلول ها را از طریق تزریق درون بینی یک پروتئین فعال کردند. سلول های بنیادی فعال شده بوسیله این تکنیک جدید و غیر تهاجمی موسوم به optochemogenetics، رشد سالم تری داشتند و در مقایسه با سلول های بنیادی که تحریک را دریافت نکردند، ارتباطات عصبی بیشتری را شکل دادند. علاوه بر این، موش هایی که هم سلول های بنیادی و هم تحریک را دریافت کردند بیشترین ریکاوری را نشان دادند و برخی از رفتارهای جانور به سطح قبل از سکته بازگشت.

ترکیب تزریق سلول های بنیادی و تحریک پروتئینی احتمال ریکاوری موفقیت آمیز در موش را افزایش داد. تزریق سلول های بنیادی در ناحیه آسیب دیده مغز که با تحریک پروتئینی دنبال شد، محیط ایده آلی را برای سلول ها فراهم کرد که ارتباطاتی را با نورون های پیرامونی ایجاد کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه