تاریخ انتشار: شنبه 22 آذر 1399
تحریک گیرنده های شبه RIG-I برای تقویت تشکیل سلول های بنیادی خونساز

  تحریک گیرنده های شبه RIG-I برای تقویت تشکیل سلول های بنیادی خونساز

سلول های بنیادی خونساز می توانند انواع مختلف سلول های خونی را تولید کنند. به همین دلیل از سلول های بنیادی خونساز در بسیاری از بیماری های خونی برای پیوند به بیماران استفاده می شود و در این میان توانایی ما در تولید، تقویت و نگهداری این سلول ها برای حفظ سلامت انسان مهم است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آزمایشگاه Eirini Trompouki در موسسه ایمونوبیولوژی و اپی ژنتیک ماکس پلانک در فرایبورگ ، با همکاری دانشمندان دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین ، دانشگاه ترنتو و آکادمی علوم چین ، مکانیزم جدیدی را کشف کردند که باعث افزایش سلولهای بنیادی خونساز می شود.

آنها نشان دادند كه RNA از عناصر تكراري، بقاياي ويروس ها كه از طريق تكامل در ژنوم بسياري از حيوانات ادغام شده اند ، در طي فرآیند خونسازي توليد مي شود. عناصر تکرار شونده RNA گیرنده های ایمنی ذاتی را فعال می کنند تا التهاب را القا کنند و  تشکیل سلول های بنیادی خونساز جنینی را افزایش می دهند.

 سلول های بنیادی خونساز پایه و اساس سیستم خون از ماهی تا انسان است و باعث ایجاد لکوسیت ها برای مبارزه با عوامل بیماری زا ، گلبول های قرمز برای انتقال اکسیژن به بافت ها و هر نوع سلول دیگر در خون ما می شود. نکته مهم ، سلول های بنیادی خونساز در هنگام رشد بوجود آمده و همچنین پایه و اساس سیستم خون ما در بزرگسالی است و عملکرد نامناسب آنها می تواند منجر به بیماری های خونی متعدد شود. بنابراین ، سلولهای بنیادی خونساز هم در بیماری و هم در سلامتی بسیار ارزشمند هستند و درک ساز و کارهایی که بر تشکیل آنها در طول رشد حاکم است می تواند به سادگی به فرآیند خونسازی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه