تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 اسفند 1390
ترمیم قرنیه آسیب دیده با استفاده ازسلول های بنیادی

  ترمیم قرنیه آسیب دیده با استفاده ازسلول های بنیادی

دانشمندان دانشگاه گوتنبرگ سوئد برای اولین بار با موفقیت سلول های بنیادی را به قرنیه انسان پیوند زدند، این ممکن است در دراز مدت نیاز به اهداء قرنیه را برطرف کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، یک قرنیه جدید ممکن است تنها راه  جلوگیری از نابینایی یک بیمار باشد، اما همواره کمبود قرنیه اهدا یی و صف بسیار طولانی برای دریافت پیوند وجود دارد. دانشمندان دانشگاه گوتنبرگ سوئد برای اولین بار با موفقیت سلول های بنیادی را به قرنیه انسان پیوند زدند، این ممکن است در دراز مدت نیاز به اهداء قرنیه را برطرف کند.
دانشمندان در دانشگاه گوتنبرگ، اولین گام در جهت جایگزین کردن قرنیه اهدایی با قرنیه کشت یافته از سلول های بنیادی را برداشتند.
Charles Hanson و Ulf Stenevi از قرنیه آسیب دیده به دست آمده از درمانگاه چشم استفاده کردند. مطالعه آنها درمجله  Ophthalmologica Acta منتشر شده است و نشان می دهد که چگونه سلول های بنیادی انسان می تواند باعث ایجاد "سلول های اپی تلیالی" بعد از 16 روز کشت در آزمایشگاه شود. این سلول های اپی تلیالی است که سبب حفظ شفافیت قرنیه می شود.
Hanson می گوید: آزمایش های مشابهی بر روی حیوانات انجام شده است، اما این اولین بار است که سلول های بنیادی بر روی قرنیه آسیب دیده انسانی رشد کرده است. این بدان معنی است که ما اولین گام را در جهت استفاده از سلول های بنیادی برای درمان قرنیه آسیب دیده برداشته ایم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه