تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1391
تست ژنتیکی جدید برای سندرم داون و سندرم ادواردز

  تست ژنتیکی جدید برای سندرم داون و سندرم ادواردز

یک تست ژنتیکی جدید وغیرتهاجمی برای غربالگری تریزومی (سندرم داون) و سندرم ادواردز با دقت بسیاربالا ابداع شده است. نتایج این مطالعه در مجله American Journal of Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia.net؛ این مطالعه، آزمایش جدیدی به نام تجزیه و تحلیل دیجیتال مناطق انتخاب شده (DANSR)  را مورد ارزیابی قرارداده است که سلول های جنینی فاقد DNA و قطعات DNA کوچک موجود درگردش خون مادر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. بر خلاف تست های مشابه که DNA کل ژنوم را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، DANSR فقط کروموزوم تحت بررسی را طی یک فرایند کارآمد تر و آنالیز می کند. نتایج به دست آمده با این الگوریتم تجزیه و تحلیلی جدید، سنجش خطر تریزومی جنینی  (FORTE) ناشی از افزایش سن و درصد DNA جنینی موجود در نمونه ها را بهینه می کند.
مجموعا 4002 زن باردار از ایالات متحده، هلند، و سوئد در مطالعه NICE (بررسی غیر تهاجمی کروموزومی) وارد شدند. متوسط سن مادران 34.3 سال بود و همگروهی نژادی و قومی در آنها متنوع بود. نمونه های خون زنان قبل از تست تهاجمی مورد بررسی قرار گرفت و 774 نمونه گرفته شده قبل از بررسی ازمطالعه حذف شدند. 57 مورد از 3228 نمونه نیز به علت به کمبود cfDNA جنینی و 91 نمونه به علت شکست در سنجش از مطالعه حذف شدند.
روش DANSR و FORTE ، 100٪  از 81  مورد مبتلا به  T21 را به عنوان پر خطر شناسایی و نرخ مثبت کاذب در میان 2888 فرد سالم 0.03٪ بود.
دکتر "Mary E. Norton" محقق اصلی این مطالعه می گوید: "بهبود در بازدهی توالی به دست آمده توسط پلت فرم DANSR ،روشی مقیاس پذیر و مقرون به صرفه تر برای تجزیه و تحلیل cfDNA با توان و پتانسیل بالا فراهم می کند، سلول فاقد  DNA دقت بالایی با یک آزمایش خون ارائه می کند که بطور بالقوه جایگزین مناسبی برای غربالگری آنیوپلوییدی نسبتا ناکارآمد فعلی است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه