تاریخ انتشار: شنبه 16 مهر 1390
تشخیص اولیه پروتئین بارداری در افراد مسن برای پیش بینی بیماری آلزایمر

  تشخیص اولیه پروتئین بارداری در افراد مسن برای پیش بینی بیماری آلزایمر

بیش از 26 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر مبتلا بهAD هستند و این رقم با پیر شدن جمعیت در حال افزایش است. پزشکان می توانند هریک از چند داروی موجود را به منظور کاهش سرعت پیشرفت بیماری تجویزکنند اما آغاز درمان در اسرع وقت بسیار مهم است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، بدنبال پیشرفت در تست های تشخیصی اولیه برای بیماری آلزایمر (AD)، دانشمندان دریافتند که زنان مسن در معرض ابتلا به AD سطوح بالایی از یک پروتئین مرتبط با حاملگی را سال ها قبل از بروز علائم در خون شان نشان می دهند.

گزارش آنها در مجله  ACS' Journal of Proteome Research به چاپ رسیده است.

Theo Luider و همکارانش توضیح دادند که بیش از 26 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر مبتلا بهAD  هستند  و این رقم با پیر شدن جمعیت در حال افزایش است. پزشکان می توانند هریک از چند داروی موجود را به منظور کاهش سرعت پیشرفت بیماری تجویزکنند اما آغاز درمان در اسرع وقت بسیار مهم است.

متاسفانه با این حال، هیچ آزمایشی برای تشخیص بیماری قبل از دست دادن حافظه و بروز سایر علائم وجود ندارد.

تیم Luider تصمیم گرفتند پروتئینی را در خون جستجو کنند که ممکن است در چنین آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

آنها این پروتئین ها را در نمونه های خون 86 سالمند در محدوده سنی 60 -90 که در یک مطالعه بزرگتربررسی تغییرات مغزی مرتبط با سن که در هلند انجام شده بود جستجو کردند.

با کمال تعجب، گروه Luider دریافتند که افزایش قابل توجهی در پروتئین بارداری (PZP) در زنان بطور میانگین 4 سال قبل از تشخیص AD رخ داده است. دانشمندان مدت هاست که دریافتند سطح PZP در دوران بارداری افزایش می یابد، اما این اولین  مورد مرتبط با AD بود.علاوه بر این این گروه تحقیقاتی ثابت کرد که منبع PZP در مغز آن دسته از زنانی بود که باردار نبودند.

PZP در نواحی سالخورده ، نواحی تحلیل رفته از مغز که در ارتباط با AD است تولید می شوند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه