تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 آبان 1399
تعلیق درمان های باروری طی COVID-19 بر روی سلامت روانی اثر می گذارد

  تعلیق درمان های باروری طی COVID-19 بر روی سلامت روانی اثر می گذارد

به تعلیق در آمدن درمان های باروری به دلیل همه گیری بیماری COVID-19 اثرات روانی متنوعی را روی زنانی گذاشته است که روند درمانی شان یا نوبت درمانی شان کنسل شده است، اما فاکتورهای مراقبتی متعددی وجود دارد که می تواند به آن ها در آینده کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک ششم زوج هایی که برای باروری سن شان بالاست از ناباروری رنج می برند و بسیاری از آن ها روی به استفاده از درمان هایی مانند لقاح درون رحمی(IUI) و لقاح آزمایشگاهی(IVF) می آورند که برای انجام آن ها نیاز به قرارهای حضوری زیادی است.

در 17 مارس 2020، انجمن پزشکی تولید مثل آمریکا و جامعه باروری و آندرولوژی کانادا به دلیل شیوع بیماری کرونا توصیه ها و دستورالعمل هایی را مبنی بر تعلیق درمان های باروری در آمریکا و کانادا داشتند.

در مطالعه ای جدید محققین با استفاده از یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی 92 زنی که در کانادا و آمریکا درمان باروری شان به تاخیر افتاده بود را ثبت نام کردند تا یک پرسشنامه را پر کنند. این زنان بین 20 و 45 سال سن داشتند و بین 5 تا 180 ماه برای باردار شدن تلاش کرده بودند. بیش از نیمی از آن ها دارای چرخه IVF بودند که کنسل شده بود و یک سوم آن ها نیز در میانه راه IUI بودند که درمان ها تعلیق شد.

86 درصد این شرکت کنندگان اذعان داشته بودند که تعلیق این درمان ها اثر منفی روی سلامت ذهن شان گذاشته است و 52 درصد آن ها نیز گزارش کرده بودند که از نظر بالینی علایم افسردگی را نشان داده بودند. فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، درآمد و تعداد فرزند بر میزان اثر گذاری تعلیق درمان ها روی سلامت ذهنی و کیفیت زندگی افراد موثر بودند. با این حال فاکتورهایی نیز وجود دارند که پرداختن به آن ها می توتند اثرات مثبتی روی سلامت ذهنی افراد بگذارد و کاستن از میزان بدبینی، پذیرش ناباروری، حمایت اجتماعی بهتر و اجتناب از یادآوری ناباروری می تواند از اثرات منفی تعلیق درمان ها بکاهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه