تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1393
تلاش محققین برای ساخت قلب انسانی با چاپگر سه بعدی

  تلاش محققین برای ساخت قلب انسانی با چاپگر سه بعدی

محققین براین باورند که در آینده ای نه چندان دور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی و سلول های خود فرد بیمار می توان اندام هایی مانند قلب را برای فرد بیمار ساخت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مطالعه ای اخیرا صورت گرفته است که هدف آن ایجاد یک قلب جدید برای بیماران با استفاده از سلول های خود آن هاست به نحوی که این قلب قابل پیوند باشد. این پروژه بسیار بلند پروازانه به نظر میرسد که چنین قلبی ساخته شود و شاید ساخت قلب با استفاده از این چاپگرهای سه بعدی پروژه ای باشد که چند دهه به طول بیانجامد.

این تکنولوژی هر چند می تواند مربوط به اینده باشد اما پیش از این نیز محققین از این چاپگرهای سه بعدی برای ساخت محصولاتی مانند دریچه های قلبی و یا گوش انسانی استفاده کرده بودند.

چندی پیش محققین توانستند دریچه های قلبی انسانی و سیاهرگ های کوچک را با استفاده  از سلول ها و با این چاپگرها بسازند. به نظر می رسد بزرگترین مشکل در این پروژه و ساخت قلبی سه بعدی، ایجاد کردن برهمکنش های سلولی مناسب برای کارکردن آن ها با هم باشد. هم چنین اندامی که با استفاده ازاین چاپگرها ساخته می شود باید مشکل رد پیوند را نداشته باشد و نیازی به استفاده از داروهای لازم برای این منظور را نداشته باشد.

 محققین  بر این باورند که استفاده از این چاپگرهای سه بعدی تنها استراتژی در دسترس برای ایجاد ساختار قلبی یا اندام های دیگر از خود سلول های فرد بیمار نیست و می توان از قرار دادن سلول ها درون قالب ها نیز استفاده کرد.

در این چاپگرها، سلول ها درون یک دستگاه تخلیص می شوند و سپس با استفاده از یک مدل کامپیوتری برای ساخت لایه لایه قلب پرینت خواهند شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه