تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اسفند 1390
توانایی ژل تزریقی جدید در ترمیم بافت قلبی آسیب دیده

  توانایی ژل تزریقی جدید در ترمیم بافت قلبی آسیب دیده

محققان دانشگاه کالیفرنیا، روش درمانی جدیدی با استفاده از هیدروژل تزریقی را توسعه داده اند که می تواند درمانی موثر و بی خطررا برای آسیب های بافتی ناشی از حملات قلبی درپی داشته باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Science Daily ، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی به نام Christman می گوید:هیدروژل از بافت پیوندی قلب که دربین سلول های عضله قلب قرار گرفته از طریق فرآیند  freeze-dried  به شکل پودر  تهیه شده و سپس به صورت مایع به راحتی به قلب تزریق می شود. در بدن، این ترکیب مایع به علت دمای طبیعی به فرم نیمه جامد، تبدیل شده  که این عمل به ترمیم مجدد مناطق آسیب دیده  بافت قلبی و حفظ عملکرد قلب، کمک شایانی می کند.

هیدروژل به شکل یک داربست برای ترمیم بافت عمل و احتمالا سیگنال های بیوشیمیایی را ایجاد می کند که از وخامت بیشتر در اطراف بافت دچار آسیب جلوگیری به عمل می آورد.
Christman گفت: استفاده از این هیدروژل  افزایش فعالیت های بازسازی بافتی وهم چنین کاهش واکنش های التهابی را نیز به دنبال خواهد داشت.
محققان معتقدند که این ژل همچنین می تواند از طریق یک کاتتر، که یک نوع روش غیرتهاجمی  است بدون نیاز به عمل جراحی و یا بیهوشی عمومی تزریق شود.
Christman می گوید: تیم تحقیقاتی ما نشان داد که  بکارگیری این نوع ژل توانسته عملکرد قلب آسیب دیده درخوک را بهبود بخشد .این نتایج٬ نوید بخش آینده روشن این روش در درمان بافت آسیب دیده قلبی درانسان است.

 برای بررسی عوارض جانبی این هیدروژل مطالعات حیوانی زیادی بر روی مدل های خوک وموش طراحی وانجام شده است.در آزمایش های انجام شده بر روی موش،هیچ گونه رد پیوندی از این نوع  ژل در بدن مشاهده نشد ودر ضمن هیچ گونه آریتمی  نیزدرضربان قلب آن ها دیده نشد، ارائه این نتایج توجه محققان را به ایمن بودن این روش برای به کارگیری این سبک درمانی در انسان به خود جلب کرده است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه