تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اسفند 1390
توسعه سلول های بنیادی به رشد فعالیت های حافظه کمک می کند

  توسعه سلول های بنیادی به رشد فعالیت های حافظه کمک می کند

راه حل چگونگی به خاطر سپردن خاطرات جدید در حالی که خاطرات گذشته نیز حفظ شود از سوی محققان مرکز ژنتیک مدار عصبی RIKEN-MIT پیدا شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از MD INDIA، یکی از مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه اند به حافظه سپاری خاطرات جدید وحفظ خاطرات گذشته  است. حال دانشمندان کشف کردند که نورون های خاصی در بخشی از مغز که چین سینوسی دندانه دارdentate gyrus مغز نامیده می شود نقش خاصی در شکل گیری حافظه دارند، بسته به اینکه سلول های بنیادی عصبی که آنها تولید کرده اند در مقابل سن کم فرد یا جوان بودن فرد ، پیرتر بودند.مطالعات اخیر بر روی انسان نشان داد که اختلال در عملکرد dentate gyrusبا یکسری مشکلات حافظه ای در سنین پیری همراه خواهد بود.

این مطالعه که در نشریه CELL به چاپ رسیده، اساس سلولی شکل گیری حافظه را به تولد نورون های جدید مربوط دانسته است. این یافته می تواند منجر به ایجاد یک رده جدید از داروها برای درمان اختلالات حافظه شود.

به گفته Susumu Tonegawa نویسنده ارشد این مقاله، برنده جایزه نوبل در سال 1987 و از مدیران مرکز RIKEN MIT ، این یافته ها همچنین نشان می دهد عدم تعادل بین نورون پیر و جوان در مغز می تواند شکل گیری حافظه طبیعی در طول اختلال استرس پس از ضربه یا سانحه (PTSD) و پیری را مختل کند.

در حیوانات، تجربیات آسیب زا و پیری اغلب منجر به کاهش تولد سلول های عصبی جدید  در چین سینوسی دندانه دار مغز دارdentate gyrusمی شود.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه