تاریخ انتشار: شنبه 24 فروردین 1398
توصیه های صادر شده در زمینه پیوند سلول های بنیادی خون ساز در مولتیپل میلوما

  توصیه های صادر شده در زمینه پیوند سلول های بنیادی خون ساز در مولتیپل میلوما

یک بیانیه مشترک برای استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT) در درمان مولتیپل میلوما بوسیله پزشکان کلینیک مایو ارائه شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، ویلسون گونزالس و همکارانش در کلینیک مایو بیانیه ای مشترک را تهیه کرده و توصیه های مبتنی بر شواهد را در مورد استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز در مولتیپل میلوما ارائه کرده اند. در این بیانیه محققین خاطرنشان کرده اند که پیوند سلول های بنیادی اتولوگ(ASCT) یک جزء ضروری درمان مولتیپل میلوما در بیماران واجد شرایط است. یک پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ یک گزینه بی خطر و امکان پذیر بعد از اولین عود مجدد بیماری است اما هنوز هم اولین دور از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ، درمان استاندارد برای بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما بویژه آن هایی که در شرایط پیشرفته قرار دارند محسوب می شود. وضعيت ظاهری وعوارض جانبی که برای بيماران پیش می آید، بايد در مورد واجد شرايط بودن پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ در نظر گرفته شود،که این برخلاف محدودیت های زمانی دقیق سن است و عمق درمان القایی نباید واجد شرایط بودن پیوند سلول های بنیادی خون ساز را نشان دهد. سلول های بنیادی باید ظرف شش ماه از شروع درمان برای همه بیماران مبتلا به  مولتیپل میلوما که واجد شرایط هستند جمع آوری شوند. مجموعه متوالی از پیوندهای سلول های بنیادی خون ساز ظرف شش ماه بعد از اولین پیوند در برخی از بیماران که مبتلا به شکل پیشرفته بیماری هستند و وضعیت ظاهری خوبی دارند انجام می شود. استفاده روتین از یک پیوند سلول بنیادی آلوژن شرطی با شدت کاهش یافته به عنوان درمان اولیه توصیه نمی شود.

این بیانیه پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ را بخشی جدایی ناپذیر ازبرنامه مدیریت بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما که واجد شرایط سلول درمانی هستند، می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه