تاریخ انتشار: شنبه 26 مهر 1399
تولید استخوان آسان تر از چیزی است که تاکنون تصور می شد

  تولید استخوان آسان تر از چیزی است که تاکنون تصور می شد

فیبریل های کلاژنی معدنی شده، بلوک های ساختاری استخوان هستند که معمولا آرایه ای موازی از هیدروکسی آپاتیت کربناته شده خیلی نازک در سراسر آن ها پراکنده شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، جهت گیری فیبریل ها اغلب به ارتباط بین هیدروکسی آپاتیت و مولکول های کلاژن درون حفره های دو بعدی فیبریل ها نسبت داده می شود. مطالعات اخیر این مدل را به چالش کشیده اند و ارتباط ساختاری بین ماتریکس کلاژنی و هیدروکسی آپاتیت و هم چنین مکانیسمی که به موجب آن کلاژن معدنی شدن استخوان را هدایت می کند مشخص نیست.

در پژوهشی جدید، محققین از XRD استفاده کردند تا حفره های درون کلاژن را که به صورت سوراخ های استوانه ای با قطر دو نانومتر هستند نشان دهند و این در حالی است که تصاویر میکروسکوپ الکترونی نشان داد که کریستال های هیدروکسی آپاتیت درون استخوان با توجه به کلاژن در یک جهت آرایش می یابند. مطالعات روی معدنی شدن استخوان و تمایز سلول های بنیادی به استخوان در شرایط آزمایشگاهی نیز نشان داد که هیدروکسی آپاتیت و کربنات کلسیم و ... درون این سوراخ ها محدود می شوند و جهت گیری کریستال های هیدروکسی آپاتیت درون فیبریل های کلاژن اثر قابل توجهی روی روند معدنی شدن استخوان دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه