تاریخ انتشار: شنبه 24 آبان 1399
تولید اولیگودندروسیت های مغزی در آزمایشگاه

  تولید اولیگودندروسیت های مغزی در آزمایشگاه

از دست رفتن اولیگودندروسیت ها(تولید کننده میلین) عارضه ای است که به فراوانی در بیمارانی که از بیماری های مخرب عصبی رنج می برند مشاهده می شود. میلین یک ساختار الزامی برای عایق کردن آکسون های سلول های عصبی و انتقال پیام است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دپارتمان بیولوژی سلولی، ژنتیک و فیزیولوژی دانشگاه مالاگا توانسته اند با موفقیت اولیگودندروسیت ها را از سلول های بنیادی پرتوان مشتق از بیماران مبتلا به بیماری های سیستم عصبی(بویژه مولتیپل اسکلروزیس و ALS) تولید کنند. در این روش که بسیار سریع و موثر صورت می گیرد، می توان ظرف مدت سه هفته اولیگودندروسیت های مد نظر را تولید کرد.

تاکنون کسی نتوانسته اند از دست رفتن میلین و اولیگودندروسیت ها را درمان یا معکوس کند و این امر به میزان زیادی به دلیل فقدان پلت فرم های مناسب برای مطالعه این فرایندها بوده است. اولیگودندروسیت های تولید شده با استفاده از این رویکرد بسیار شبیه اولیگودندروسیت های طبیعی بوده اند و بعد از پیوند به مغز مدل های جانوری به میزان زیادی میلین تولید کردند.

به عقیده گارسیا لئون سرپرست این تیم تحقیقاتی، تولید این اولیگودندروسیت ها می تواند ابزاری مناسب برای کمپانی های بیوتکنولوژی برای تولید موثر داروها و مقابله با بیماری MS  باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه