تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1391
تولید سلول های عصبی القایی مغز از پوست

  تولید سلول های عصبی القایی مغز از پوست

دانشمندان برای نخستین بار سلول های پوست را به مراحل اولیه سلول های بنیادی مغز موسوم به سلول های بنیادی القایی عصبی تبدیل كردند

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل لز ایرنا؛ در حالی كه تبدیل سلول های پوستی به سلول های مغزی عملكردی، پیش از این انجام شده بود اما این نخستین بار است كه این تبدیل با كمك ژنی موسوم Sox2 انجام می شود.

به گزارش 'زینیوز'، محققان می گویند چنین تبدیل سلول می تواند راه را برای درمان آلزایمر و دیگر بیماری های مغزی هموار كند. در حال حاضر بیش از 4/5 میلیون آمریكایی به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و بر اساس تخمین های صورت گرفته این میزان تا سال 2050 سه برابر می شود.

در حال حاضركه هیچ درمان دارویی تایید شده مناسبی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر وجود ندارد ، مطالعات موسسه 'گلادستون' دانشگاه كالیفرنیا می تواند راه روشنی به سوی ارائه درمانی برای آلزایمر و دیگر بیماری های مغزی به شمار رود.یافته های این محققان در نشریه سلول های بنیادی منتشر شده است.

در این تحقیق سلول ها روند خودبازسازی را آغاز كردند و به سلول های عصبی بالغی تبدیل شدند كه می توانستند سیگنال های الكتریكی را انتقال دهند و در طول یك ماه این سلول های عصبی جدید به شبكه عصبی توسعه یافتند.

دكتر 'یادونگ هوانگ' استادیار نورولوژی در دانشگاه كالیفرنیا در سان فرانسیسكو و محقق گلاداستون گفت: سلول های عصبی انسان كه از سلول های پوستی مهندسی شده مشتق شده اند ، می توانند به ارزیابی و اثربخشی داروها كمك كند و در نتیجه خطرات مرتبط با آزمایش های انسانی را كاهش دهد.

این سلول های كه سلولهای iPS نیز خوانده می شوند، می توانند به هر نوع سلولی دربدن انسان - درست مانند سلول های بنیادی جنینی -تبدیل شوند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه