تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 مهر 1399
تولید سلول های کشنده ذاتی از سلول های iPS

  تولید سلول های کشنده ذاتی از سلول های iPS

در مطالعه ای جدید، محققین سلول های کشنده ذاتی(NK cells) را از سلول های iPS تولید کردند و در ادامه ژنی موسوم به CISH را در سلول های کشنده ذاتی مشتق از iPSCs حذف کرده اند که در تنظیم بیان یک پروتئین مسئول سرکوب پیام رسانی سیتوکینی دخیل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellnews، سیتوکین ها مولکول هایی هستند که به سایر سلول های سیستم ایمنی مانند ماکروفاژها، لنفوسیت ها و فیبروبلاست ها در جایگاه عفونت، التهاب و تروما پیام می دهد.

 حذف CISH در سلول های کشنده ذاتی موجب برداشته شدن چک پوینت هایی شد که به طور طبیعی زمانی که این سلول ها مورد تحریک سیتوکینی قرار می گیرند فعال می شوند(مانند اینترلوکین 5). این مطالعه نشان داد که سلول های کشنده ذاتی مشتق از iPSCs حذف شده برای CISH قادر هستند موش هایی که دارای سلول های لوکمیای انسانی هستند را به طور موثری درمان کنند و  این در حالی بود که موش هایی که با سلول های غیر مدیفه شده تیمار شده بودند مردند. این مطالعه استفاده از سلول های کشنده ذاتی مشتق از iPSCs ویرایش شده که فعالیت آن ها به طور قابل توجهی تقویت شده است را ابزار مناسبی برای مقابله با سرطان لوکمیا می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه