تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1390
تولید سلولهای بنیادی پرتوان القایی به منظورترمیم آسیب های نخاعی

  تولید سلولهای بنیادی پرتوان القایی به منظورترمیم آسیب های نخاعی

محققان استرالیایی درتحقیقات سلول های بنیادی برای کمک به کسانی که مبتلا به آسیب طناب نخاعی جدی هستند به موفقیت هایی دست یافتند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencewa.net.au؛ دکترStuart Hodgetts و همکارانش در دانشگاه استرالیا به امید ترمیم داخلی  سلول های عصبی آسیب دیده ، با استفاده ازسلولهای بنیادی پرتوان القایی سلول های جدیدی در بیمارانی که ازآسیب ستون فقرات رنج می برند ، تولید کردند .
پروفسور Hodgetts  می گوید سلول های بنیادی پرتوان القایی (IPS) سلول ها یی شبه  سلول بنیادی جنینی (ESC هستند. سلول های  iPSCs  در سال 2006 توسط محققین دانشگاه کیوتو ابداع شد.
به عنوان مثال، می توان سلولهای پوست را با برنامه ریزی مجدد به سلول های IPS تبدیل کرد، سپس آنها را به سلول های مورد نیاز برای ترمیم تمایز داد.
پروفسور Hodgetts دراین مطالعه بر روی تبدیل سلول های کراتینوسیت به سلول های گلیالی پشتیبان و پیوند آنها به  داخل طناب نخاعی آسیب دیده متمرکزشده است.
او می گوید: "ما درحال تلاش برای تحریک مکانیسم ترمیم درونی نخاع  با تهیه سلول های گلیالی هستیم که می تواند سبب بهبود رشد و پشتیبانی سلول های نخاع شود ".
نورون، فیبر عصبی است که از مغز به پایین و درون طناب نخاعی وازآنجا به عضلات می رود و نیاز به میلینه شدن دارد( شبیه به عایق روی سیمهای برق). این عایق اجازه می دهد تا ایمپالسهای عصبی به درستی از مغز به سمت عضلات هدایت شوند .
"سلول ها یی که وظیفه میلین سازی را دراطراف نورون های طناب نخاعی دارند سلولهای گلیال پشتیبان هستند.
 پروفسور Hodgetts در حال حاضر در مراحل اولیه تحقیق  تبدیل کراتینوسیت ها به سلول های  IPS است.
او می افزاید:"ما باید برای تولید سلول های IPSCs از ویروس های برنامه ریزی کننده استفاده کنیم که این ویروس ها به طور بالقوه مضر هستند، بنابراین ما در حال کار بر روی بالا بردن ایمنی این فرایند هستیم.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه