تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1391
تولید واکسن جدید ضد سرطان

  تولید واکسن جدید ضد سرطان

محققان در مرکز سرطان Moffitt یک واکسن ترکیبی جدید را تولید کرده و بر روی موش ها بررسی کردند. آنها دریافتند که این واکسن در از بین بردن سرطان مشتق از ویروس پاپیلومای انسانی و ویروس مرتبط با سرطان گردن رحم موثر است. این تحقیق در شماره اخیر Cancer Immunology منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ دکتر "Esteban Celis" گفت: " تولید واکسنی برای سرطان می تواند جایگزین خوبی برای درمان های معمول که دارای عوارض جانبی جدی بوده و در برابر بیماری های پیشرفته به ندرت موثرهستند، می باشد. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV، عامل 99 درصد از سرطان های دهانه رحم بوده و سالانه موجب مرگ بیش از 250،000 نفر در سراسر جهان می شود." علاوه براین، HPV عامل بخش بزرگی از سرطان های سر و گردن و دستگاه تناسلی می باشد.
اگرچه دو واکسن پیشگیرانه در برابر گونه های HPV که باعث سرطان دهانه رحم می شود درحال حاضراستفاده گسترده ای برای جلوگیری ازعفونت HPV دارد، اما این واکسن ها را نمی توان برای درمان سرطان ناشی ازHPV مورد استفاده قرارداد، بنابراین نیاز به توسعه واکسن برای درمان تومورهای وابسته به HPV همچنان وجود دارد.
درتلاش برای پیدا کردن واکسنی موثربر سرطان HPV ، دکتر "Celis" و "Kelly Barrios-Marrugo" ازدانشگاه فلوریدای جنوبی ، یک واکسن پپتیدی به نام TriVax-HPV را طراحی کردند.
این واکسن TriVax برای تولید تعداد زیادی از سلول های سیتوتوکسیک T که پروتئین های بیان شده در تومورها را دنبال می کند، طراحی شده است. بنابراین واکسنی که پروتئین های ویروسی را هدف قرار دهد کاندید ایده آلی برای ایجاد پاسخ قوی سیستم ایمنی بدن خواهد بود.
هنگامی که آنها واکسن خود را بر روی موش مبتلا به تومور ناشی از HPV16 آزمایش کردند، آنها دریافتند که TriVax سبب از بین رفتن تومور در 100 درصد از موش های تحت درمان شده است.
با وجودی که این اندازه پاسخ سلول T به دست آمده با TriVax درموش قابل توجه است "Barrios-Marrugo" گفت: "ما نمی دانیم که آیا این واکسن می تواند اثرات مشابهی درانسان داشته باشد." این محققان نتیجه گرفتند که این مطالعات ممکن است به دست یابی یک واکسن درمانی موثر و کمتر تهاجمی برای سرطان ناشی ازHPV کمک کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه