تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مهر 1399
 تومور ارگانوئیدها:آینده تحقیقات سرطان

  تومور ارگانوئیدها:آینده تحقیقات سرطان

رده های سلولی سرطانی ابزار اصلی تحقیقات سرطان در سال های اخیر بوده اند اما ارگانوئیدهای توموری که از سلول های توموری بیماران تولید می شوند و تولید آن ها آسان تر و بی خطرتر است، می تواند جایگزینی مطمئن برای این رده های سلولی سرطانی باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در تلاش برای شناسایی هر چه بیشتر مکانیسم های سرطان زایی و در قالب یک کلان پروژه محققین در انستیتو ملی سرطان(NCI) قصد دارند بیش از 1000 ارگانوئید توموری مشتق از بیماران سرطانی را تولید کنند و آن ها را به کتابخانه مدل های تومور این انستیتو اضافه کنند. تاکنون آن ها صدها ارگانوئید توموری را تولید کرده اند که برخی از آن ها مربوط به سرطان های نادر هستند. برای هر کدام از این مدل های نادر ارگانوئیدی مشخصه های مولکولی کلیدی از جمله توالی های DNA تومور اولیه و رده های زایا  و هم چنین داده های بالینی از جمله داده های دموگرافی، مرحله بیماری، مقاومت دارویی، پاسخ به درمان های قبلی و ... ثبت شده است.

محققین در انستیتو ملی سرطان بر این باورند که با بسط دادن ارگانوئیدها از نظر تعداد و تنوع می تواند آسیب پذیری ژنتیکی شمار زیادی از سرطان ها را شناسایی کرد و هم چنین به درمان های دقیقی رسید که بتوانند این نقاط ضعف را هدف قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه