تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1390
ثبت فرآیند تبدیل یک ژن منفرد به سلول IPS

  ثبت فرآیند تبدیل یک ژن منفرد به سلول IPS

تکنولوژی جدید تولید سلول بنیادی پرتوان القایی (IPS) با کمک یک ژن منفرد تایید شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فرایندی که یک ژن منفرد را به تولید میلیون ها سلول بنیادی پرتوان برای ایجاد انواع سلول های مورد نیازبدن تحریک می کند، در دانشگاه فلوریدا مرکزی به ثبت رسید.
سلول های بنیادی به مدت طولانی به عنوان هدف نهایی درجهان پزشکی در نظر گرفته شده اند ، چرا که آنها پتانسیل بالقوه ای برای درمان و شاید بهبود برخی از چالش برانگیزترین بیماری های زمان ما مانند آلزایمر ، پارکینسون و دیابت دارند.
اما محدودیت تهیه سلول های بنیادی و مسائل اخلاقی مرتبط با سلول های بنیادی جنین اهدایی ، پیشرفت در بسیاری ازجهات را متوقف کرده است. در دهه گذشته  محققان سراسر جهان سعی بر تولید سلول های بنیادی شبه جنینی از بزرگسالان را داشته اند.
برای دستیابی به سلول های بنیادی به این روش ، چندین ژن مورد نیاز است که بسیاری از این ژن ها باعث ایجاد سرطان می شوند. روش دانشگاه فلوریدا مرکزی به نام تکنولوژی سلول های پرتوان القایی (IPS) این خطر را به حداقل می رساند زیرا تنها یک ژن (Nanog) در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرد.
این مطالعه که در مجله Science منتشر شده است خاطر نشان می کند که این ژن ، تا به حال توسط کسی استفاده نشده وارتباطی به ایجاد سرطان نیز ندارد.
Sugaya Kiminobu ، رهبر این تحقیق گفت : این فن آوری به معنای واقعی کلمه پتانسیل تغییر چشم انداز طب ترمیمی را داراست و نشان دهنده امکان استفاده از سلول های خود بیمار برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها ، جراحت یا آسیب می باشد.
Sugaya سالهاست که استفاده بالقوه از سلول های بنیادی را برای درمان بیماری آلزایمر مورد تحقیق قرار داده است. او دارای ده ها اختراع ثبت شده از جمله تکنولوژی IPS  است.
 Sugaya در حال حاضر همکاری گسترده ای را برای پیشبرد این فن آوری جدید از آزمایشگاه به فاز درمانی بیماران آغاز کرده است.
Sugaya گفت: با دسترسی بهتر به سلول های بنیادی ، دانشمندان ممکن است قادربه افزایش توانایی بهبود بدن با سرعت بیشتری برای آلزایمر ، پارکینسون ، دیابت ، سرطان و بیماران مبتلا به بیماری قلبی شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه