تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مهر 1399
ثبت هزاران پالس سلول های عصبی در رزولوشن بالا

  ثبت هزاران پالس سلول های عصبی در رزولوشن بالا

محققین ETH نسل جدیدی از چیپ های دارای آرایه ای از میکروالکترود را برای اندازه گیری پالس های عصبی تولید کرده اند که مطالعه روی هزاران سلولی که با یکدیگر برهمکنش می کنند را مقدور می سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ماحصل تلاش 15 ساله دکتر آندراس هیرلمن و همکارانش در ETH تولید چیپ های دارای آرایه میکروالکترودی است که می توانند برای تهییج دقیق سلول های عصبی در کشت های سلولی و اندازه گیری فعالیت الکتریکی سلول ها استفاده شوند. این دستاورد می تواند رشد سلول های عصبی در ظروف کشت سلولی را مقدور کند و این در حالی است که این چیپ ها در ته ظروف قرار گرفته اند و اجازه ارزیابی هر سلول منفرد در بافت عصبی مرتبط با هم را به طور دقیق می دهد. روش های متداول فعلی دارای محدودیت هایی هستند که از جمله آن ها زمان بر بودن آن ها و نیاز آن ها به رنگ های فلورسنت است.

این چیپ جدید دارای حدود 20 هزار میکروالکترود در یک فضای 2 در 4 میلی متری است!. از طرفی برای این که تضمین شود که هر الکترود می تواند پالس عصبی بسیار ضعیف را نیز اندازه گیری کند نیاز به تقویت شدن دارد که این چیپ این امکان را نیز دارا است. برای مثال به عقیده محققین سلول های عصبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی دارای عملکرد عصبی ضعیفی هستند اما این چیپ می تواند سیگنال های صادر شده از آن ها را تقویت کرده و به خوبی تنظیم کند.

به عقیده محققین این چیپ میکروالکترودی پتانسیل زیادی برای استفاده در طراحی داروها، تست داروها و غربالگری داروهایی دارد که برای مشکلات عصبی طراحی یا تجویز می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه