تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1396
جراحی سلول های بنیادی روی مفصل ران

  جراحی سلول های بنیادی روی مفصل ران

پزشکان و محققین در ساوتهمپتون اولین جراحی مفصل ران را با استفاده از ایمپلنت پرینت شده سه بعدی و گرافت سلول های بنیادی استخوانی انجام داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، مفصل ران پرینت شده سه بعدی ساخته شده از تیتانیوم با استفاده از سی تی اسکن های بیماران و تکنولوژی CAD CAM طراحی شده است که بدین معنی است که این مفصل به طور اختصاصی و با اندازه های لازم برای بیمار ساخته شده است.

این ایمپلنت سوکت مناسبی را برای سر توپی شکل استخوان ایجاد می کند که مفصل شدن آن کمک می کند. ما بین این ایمپلنت و لگن، محققین گرافتی که حاوی سلول های بنیادی استخوانی است را قرار داد. این گرافت شبیه یک فیلر برای از دست دادن استخوان عمل می کند. سلول های مغز استخوان خود بیماران به گرافت اضافه شدند که به عنوان منبعی از سلول های بنیادی استخوان برای تحریک بازسازی استخوان پشت و اطراف ایمپلنت عمل می کنند. گرافت استفاده شده در این جراحی از داربست استخوانی ساخته شده است که اجازه جریان خون از طریق آن را می دهد. سلول های بنیادی مشتق از آن به این مواد می چسبند و استخوان جدیدی را ایجاد می کنند که مفصل ران پرینت شده سه بعدی را حمایت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه