تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 شهریور 1399
جوهر زیستی آزاد کننده اکسیژن برای پرینت زیستی سه بعدی

  جوهر زیستی آزاد کننده اکسیژن برای پرینت زیستی سه بعدی

مهندسی بافت های جدید می تواند کمبود بافت ها و اندام ها برای پیوند را جبران کند و به ایجاد مدل های فیزیولوژیک برای کاربرد در کشف داروهای جدید کمک کند. یکی از رویکردهای نوظهور در زمینه مهندسی بافت پرینت سه بعدی است که در آن سلول ها و مواد می توانند به منظور ساخت جوهر زیستی ترکیب شوند و برای تولید ساختارهای بافتی استفاده شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یکی از محدودیت های تولید بافت های جدید تامین اکسیژن برای سلول ها و حفظ زنده مانی آن ها است. این اکسیژن از طریق عروق خونی باید تامین شود که تکوین و تولید آن ها در بافت های پیوند شده نیز چند روز طول می کشد.

تیمی از محققین در انستیتو نوآوری زیست پزشکی تراساکی(TIBI) یک جوهر زیستی را تولید کرده اند که می تواند مشکل تامین اکسیژن را حل کند. این جوهر زیستی می تواند اکسیژن تولید کند و آن ها در بافت های پرینت شده سه بعدی به سلول ها منتقل کند و قبل از این که عروق خونی به درون این بافت ها نفوذ کنند، آن ها را زنده نگه دارند. بنابراین زمانی که از پرینت سه بعدی برای ساخت بافت استفاده می شود، توانایی سلول ها برای بازسازی بافتی به میزان زیادی تقویت می شود. تست های آزمایشگاهی صورت گرفته نشان می دهد که ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این جوهر زیستی در جهت آزادسازی اکسیژن، هیچ عوارض جانبی برای برای سلول های موجود در بافت پرینت شده ندارد. این قابلیت آزادسازی اکسیژن و تقویت رگزایی یا رگ دار شدن بافت های پرینت شده می تواند  بافت های تولیدی با این رویکرد را به یک ابزار مناسب برای مشکلاتی مانند درمان قلب ایسکمی شده تبدیل کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه