تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
حذف انتخابی سلول های بنیادی لوکمیایی و سلول های بنیادی خونی

  حذف انتخابی سلول های بنیادی لوکمیایی و سلول های بنیادی خونی

سلول های بنیادی خون ساز مشتق از اهدا کننده های سالم می توانند به بیمارانی که از لوکمیای حاد رنج می برند کمک کنند. با این حال، عوارض جانبی این درمان ها غالبا شدید هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لوکمیای میلوئید حاد(AML) یک سرطان تهاجمی سیستم خون ساز است که سلول های بنیادی خون ساز را تحت تاثیر قرار می دهد. این سلول های بنیادی لوکمیایی خیلی سریع تقسیم می شوند و به درون خون و مغز استخوان پراکنده می شوند و به سایر بافت ها متاستاز می دهند. بیماران مبتلا اغلب متحمل شیمی درمانی و پرتو درمانی های شدید می شوند. بعد از آن، آن ها باید مورد پیوند سلول های بنیادی خون ساز مشتق از افراد سالم قرار می گیرند، هر چند عوارض جانبی نیز برای آن ها وجود دارد. گروهی از محققین دانشگاه زوریخ نشان داده اند که چگونه سلول های بنیادی خون ساز سرطانی و سلول های بنیادی خون ساز سالم می توانند به طور انتخابی تر و با استفاده از ایمنی درمانی(به جای شیمی درمانی) در موش ها حذف شوند. هدف این مطالعه تست یک ایمنی درمانی جدید در انسان خواهد بود.

در این مطالعه محققین از یک سلول درمانی جدید موسوم به CAR T cell درمانی استفاده کردند. این CAR T cell درمانی به طور انتخابی به سلول های بنیادی لوکمیایی متصل می شود و آن ها را تخریب می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه