تاریخ انتشار: دوشنبه 02 آبان 1390
خاموش کردن ژن راه را برای درمان سرطان پستان هموارمی کند

  خاموش کردن ژن راه را برای درمان سرطان پستان هموارمی کند

دانشمندان تحقیقات سرطان بریتانیا کشف کرده اند که خاموش کردن ژنی به نام CERT ، سلول های سرطانی پستان را نسبت به طیف وسیعی از داروها بسیار حساس می سازد. این پژوهش در مجله Journal of Pathology منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحقیق آنها همچنین می تواند به پزشکان در تعیین مفید بودن شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان ،با اندازه گیری سطح پروتئین CERT ، کمک کند. این مطالعه نشان داد که سطوح پایین این پروتئین در زنان تحت درمان شیمی درمانی با نتیجه بهتری همراه است. اگراین نتیجه در مطالعات بزرگتر اثبات شود می تواند زنان را از درمان های غیر ضروری نجات دهد.
این محققان با خاموش کردن ژن CERT باعث بهبود اثرات طیف وسیعی از داروها به نام taxols (مانند paclitaxel) در سلول های سرطانی پستان شدند. آنها دریافتند که سلولهای سرطانی خاص بیشتر مستعد ابتلا به نوعی از مرگ سلولی به نام autophagy -- که در آن سلول خود را می خورد ،می شوند. این رویکرد مختص سلول های سرطانی  پلی پلوئید ،دارای کروموزومهایی با چند برابر تعداد اصلی ، است
سلول های پلی پلوئید می تواند منجر به بی ثباتی کروموزومی ، که در آن سلول ها حاوی بیشتر یا کمتر از 46 کروموزوم است شود.سلولهای سرطان با بی ثباتی کروموزومی با ضعف بقا همراه هستند زیرا آنها بیشترآسیب دیده می شوند. این تفاوت بین یک سلول سرطانی با سلول دیگر ممکن است علت مقاومت سرطان در برابردرمان دارویی باشد.
دکتر Charles Swanton ، رئیس تحقیقات مرکزسرطان دربریتانیا لندن گفت : "این نتایج بسیارجالب توجه هستند زیرا  راه های جدیدی را برای هدف قراردادن سلول های سرطانی قبل ازاینکه آنها دچار بی ثباتی کروموزومی شوند فراهم می آورد. ما در حال حاضر در تلاش برای بهره برداری از این راهها ، با داروهای موجود و یا توسعه داروهای جدید ،  برای پیدا کردن ترکیبی ازداروها هستیم تا سبب تسریع این نوع خاص از کشتن سلول ها شود. "
دکتر Julie Sharp ، مدیر اطلاعات علوم در مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت : "درک علت توقف درمان ها برای اطمینان از بیشتر زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان حیاتی است. این تحقیق نشان می دهد که چگونه مقاومت به درمان دربرخی سرطان های پستان بوجود می آیند و با مشخص کردن چگونگی شناسایی آن دسته از زنانی که از شیمی درمانی سود می برند در بسیاری از درمان های غیر ضروری  صرفه جویی می شود. محققان در حال حاضر به دنبال تایید یافته های خود درگروه بزرگتری از زنان  هستند، و اگر ما نتایج مشابهی ببینیم ، تست سنجش سطح CERT می تواند در کلینیک  ها بطورمعمول صورت پذیرد. "

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه