تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1393
خون ایجاد شده از سلول های بنیادی در بریتانیا ظرف مدت سه سال برای مطالعات انسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت

  خون ایجاد شده از سلول های بنیادی در بریتانیا ظرف مدت سه سال برای مطالعات انسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت

در یک برنامه سه ساله در بریتانیا خون شکل گرفته از سلول های بنیادی در بیماران تست خواهد شد و امیدها در این زمینه بر این است که با توجه به نیاز جهانی این مطلب روزی بتوانند یک جایگزین مناسب برای خون طبیعی تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازwww.ft.Com/technology/science، محققین می گویند که بعد از یک برنامه پر هزینه و چهار ساله به اندازه کافی پیشرفت داشته اند که بتوانند سلول های بنیادی را به سلول های قرمز خون تبدیل کنند.

این محققین در نظر دارند در سال های آینده مطالعات را به صورت شدیدتر و به صورت بالینی دنبال کنند و پاسخ دهی بیماران به خون اهدا شده و خون ساخته شده از سلول های بنیادی را مورد مقایسه قرار دهند.

دکتر ترنر سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: ایجاد یک سلول درمانی که از مقیاس، کیفیت و امنیت لازم برای مطالعات بالینی انسانی برخوردار باشد، چالش بسیار مهمی است و اگر که ما بتوانیم این اولین گام را درمطالعات بالینی برداریم، این گامی بسیار مهم برای این است که مردم سراسر جهان از مزایای خون ساخته شده به صورت مصنوعی سود ببرند.

در این مطالعه محققین از سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القا شده استفاده کردند و از ظرفیت این سلول ها برای تبدیل آن ها به انواع سلول های تخصص یافته بهره بردند.

این تیم تحقیقاتی محیط بیوشیمیایی را طراحی کرده اند که می تواند به طور موثری این سلول های بنیادی پرتوان را به سلول های خونی قرمز بالغ تبدیل کند و آخرین مرحله در فرایند ایجاد سلول های قرمز خون، حذف DNA برای ایجاد ویژگی بدون هسته بودن سلول های قرمز خون است.

محققین در صدد هستند خونی را ایجاد کنند که ویژگی های گروه خونی O منفی را داشته باشد، تا بتوان از آن برای سایر گروه های خونی نیز استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه