تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مهر 1399
خون بند ناف می تواند درمان بیماری های کبدی را تقویت کند

  خون بند ناف می تواند درمان بیماری های کبدی را تقویت کند

متا آنالیز روی ده مطالعه ای که در چین صورت گرفته است نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که پیوند خون بند ناف دریافت کرده و به طور هم زمان از درمان های حمایتی استاندارد نیز استفاده کرده اند شرایط بهتری را در مقایسه با استفاده از درمان استاندارد تجربه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Cryo-cell، این ده مطالعه شامل 616 شرکت کننده بوده است که 327 نفر آن ها با خون بند ناف و درمان های روتین و 289 نفر از آن ها تنها با درمان های روتین تیمار شده بودند.

بیماری های کبدی یکی از بزرگ ترین نگرانی ها در سراسر دنیا محسوب می شوند و در کشوری مانند چین سالانه بیش از 400 هزار نفر به دلیل بیماری های کبدی می میرند که شامل 51 درصد مرگ های سرطانی در کل دنیا است. درمان روتین کبد شامل تغییرات در شیوه زندگی مانند عدم مصرف الکل، کاهش مصرف مسکن های بدون نسخه و رژیم غذایی کم سدیم است. ایمنی زایی علیه هپاتیت، آنفلوانزا و پنوموکوکوس نیز توصیه می شود. اما به نظر می رسد که خون بند ناف به عنوان یک گزینه درمانی می تواند رشد سلول های کبدی جدید را تحریک می کند و مرگ سلول های کبدی موجود را مهار می کند. این متاآنالیز نشان داده است که خون بند ناف می تواند مکملی برای درمان های روتین باشد و نجات بخش جان بیماران کبدی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه