تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1391
داربست های سه بعدی از ترمیم بافت های پیچیده با کمک سلولهای بنیادی حمایت می کند

  داربست های سه بعدی از ترمیم بافت های پیچیده با کمک سلولهای بنیادی حمایت می کند

سلول های بنیادی می توانند بر روی داربست های زیست سازگار که برای تشکیل بافت های پیچیده مانند استخوان، غضروف و عضله طراحی شده رشد کرده و بافت های آسیب دیده و یا بیماررا بازسازی کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ANI محققان با یک روش ابتکاری برای ایجاد داربست پلیمری می توانند معماری بافت های پیچیده بدن را شبیه سازی کنند سلول های بنیادی می توانند بر روی داربست های زیست سازگار که برای تشکیل بافت های پیچیده مانند استخوان، غضروف و عضله طراحی شده رشد کرده و بافت های آسیب دیده و یا بیماررا بازسازی کنند.
با این حال، برای عملکرد درست، سلولها اغلب باید با یک الگو و یا جهت خاص رشد کنند.
Zu-yong Wang  و گروهش از دانشگاه ملی سنگاپور،  روشی قابل تکرار را که شامل کشش فیلم های پلیمری نازک است برای تولید داربست هایی که می تواند ازرشد سلول های بنیادی مزانشیمی انسان حمایت کند، ابداع کردند.
این فرایند کشش سبب ایجاد شیارهای 3 بعدی جهت دار بر روی سطح فیلم شده و این تشکیلات سبب پیشبرد جهت دهی پایدار و طویل شدن سلول های بنیادی به هنگام رشد وتمایزبه بافت ها ، در سراسراین داربست خواهد شد..
John Jansen رئیس گروه بیومواد مرکز پزشکی دانشگاه  هلند گفت: "محققان در حال توسعه روش های بسیار ظریف برای بهبود رفتار سلول ها هستند.
نتایج این مطالعه در مجله Tissue Engineering منتشر شده است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه