تاریخ انتشار: یکشنبه 30 بهمن 1390
داروهای آلزایمر ممکن است عوارض جانبی نامطلوب داشته باشند

  داروهای آلزایمر ممکن است عوارض جانبی نامطلوب داشته باشند

پژوهشگران معتقدند: اگر آکسون ها به سیستم بویایی به درستی هدایت نشوند، به احتمال زیاد مشکلی در مغز و سیستم عصبی وجود دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  با توجه به تحقیقات پزشکی جدید در Northwestern، داروهای بیماری آلزایمرکه هم اکنون درآزمایش های بالینی درحال آزمایش است ممکن است عوارض جانبی بالقوه نامطلوبی داشته باشند.

مطالعه برروی موش ها نشان داد که این داروها باعث تداخل درتوانایی نورون درارسال پیام به مغز می شود.
Robert Vassar زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشکده پزشکی فینبرگ در دانشگاه Northwestern گفت: ما باید به عوارض جانبی بالقوه این داروها بیشتر توجه کنیم .این داروها می تواند حافظه را مختل کند.
داروهایی که برای مهارBACE1 ، آنزیمی که سبب توسعه توده ها و پلاک های مشخصه بیماری آلزایمر می شود  طراحی شده است. BACE1 به عنوان یک قیچی مولکولی عمل می کند، سبب برش و آزاد کردن پروتئین های تشکیل دهنده پلاک می شود. بنابراین، تولید کنندگان دارو معتقد بودند مهار کردن این آنزیم ممکن است سبب آهسته شدن روند این بیماری شود.
اما درمطالعه جدید Vassar ، مشخص شد که BACE1 دارای یک نقش حیاتی درمغز است.

دراین نقش، آنزیم موقعیت آکسون ها و بقیه سیستم عصبی را ترسیم می کند. این نقشه برداری، راهنمایی آکسون نامیده می شود.
با کاربرروی موش های فاقد BACE1 ، Vassar کشف کرد که سیستم بویایی این حیوانات درست عمل نمی کند. آکسون نورون های بویایی به درستی به لب بویایی در مغز هدایت نمی شوند. این یافته نشان دهنده نقش کلیدی BACE1 در هدایت آکسونی است.
سیستم بویایی مدل خوبی برای راهنمایی و یا هدایت آکسونی است.

 Vassar گفت: اگر آکسون ها به سیستم بویایی به درستی هدایت نشوند، به احتمال زیاد مشکلی در مغز و سیستم عصبی وجود دارد.

او اشاره کرد :هیپوکامپ می تواند در معرض مهارکننده BACE1 آسیب ببیند زیرا سلول های عصبی آن به طور مداوم در حال تجدید است، که ممکن است نقش مهمی در تشکیل خاطرات جدید ایفاء کند. نورون ها نیاز به رشد آکسون های جدید دارند که به نوبه خود باید آنها را به اهداف جدید هدایت کنند. راهنمایی آکسونی نیازی مداوم است.
Vassar اشاره کرد: مهارکننده های BACE1 ممکن است در یک دوز خاصی که پلاک های آمیلوئید را کاهش دهد، اما به اندازه کافی بالا نباشد که با هدایت آکسونی تداخل پیدا کند،مفید باشد.

 درک عملکرد طبیعی BACE1 ممکن است به ما در جلوگیری از اثرات جانبی بالقوه داروها کمک کند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه