تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1399
داروهای مربوط به بیماری های استخوانی می توانند ناشنوایی را معکوس کنند

  داروهای مربوط به بیماری های استخوانی می توانند ناشنوایی را معکوس کنند

از دست رفتن حسی-عصبی شنوایی به دلیل قرار گرفتن در معرض صدای زیاد و از دست رفتن سیناپس های گلوتاماترژیک بین نورون های گانگلیونی مارپیچی حلزونی(SGNs) و سلول های مویی ایجاد می شود و شایع ترین شکل ناشنوایی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، یافته های اولیه پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد در ماساچوست راه را برای کارآزمایی های بالینی و تست داروهای مربوط به پوکی استخوان برای ناشنوایی هموار کرده است. پیش از این محققین نشان داده بودند که استفاده از بیس فسفونات ها می تواند موجب افزایش تکثیر و بقای سلول های بنیادی حلزونی و هم چنین سلول های حسی مویی گوش شوند. در این پژوهش نیز آن ها نشان دادند که مصرف سیستمیک بیس فسفونات ها برای موش ها، 24 ساعت بعد از قرار گرفتن آن ها در معرض آسیب ناشی از صدای بلند، موجب بازسازی سیناپس بین سلول های مویی گوش داخلی و نورون های گانگلیونی مارپیچی حلزونی شد و عملکرد حلزونی را احیا کرد. به عقیده محققین این اثر در اثر مهار مسیر موالونات صورت می گیرد.

نتایج این مطالعه می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد زیرا بیس فسفونات ها می توانند سیناپتوپاتی حلزونی را معکوس کنند و موجب احیای شنوایی شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه