تاریخ انتشار: شنبه 28 مرداد 1391
داروی جدید برای درمان کولیت اولسراتیو

  داروی جدید برای درمان کولیت اولسراتیو

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، یک داروی تحقیقاتی که در حال حاضر تحت بررسی FDA برای درمان آرتریت روماتوئید است، نتایج مثبتی را در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو متوسط تا شدید نشان داده است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress ، این مطالعه در مجله New England Journal of Medicine (NEJM)  به چاپ خواهد رسید.
نتایج حاصل از فاز 2 این کارآزمایی بالینی نشان داد داروی Tofacitinib دارای پاسخ بالینی و بهبودی در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو که بیماری التهابی مزمن روده بزرگ است، می باشد.
دکتر William Sandborn  رئیس بخش گوارش و کبد دانشکده پزشکی سن دیگو گفت: کولیت اولسراتیو سبب حملات شدیدی می شود که اثر نامطلوبی بر کیفیت زندگی بیمار در منزل و محل کار می گذارد. درمان خوراکی با Tofacitinib منجر به  بهبودی در بعضی از بیماران شده است.
در حال حاضر، انواع محدودی از داروها برای درمان کولیت اولسراتیو وجود دارد. داروهای در دسترس همیشه موثر نیستند و برخی نیاز به تزریق داخل وریدی دارند.
Sandborn گفت: این کلاس جدیدی ازداروهاست که بر تعدادی از پروتئین های  سیستم ایمنی بدن که باعث این نوع بیماری التهابی روده (IBD) می شود، تاثیر می گذارد.
600 تا 700 هزار بیمار مبتلا به کولیت اولسراتیو در ایالات متحده وجود دارد. نیمی از این بیماران دردهای شدیدی را تجربه می کنند که در برخی موارد ممکن است به عمل جراحی بریدن روده بزرگ منجر شود.
Sandborn گفت:  بیماران مبتلا به مورد های پیشرفته تر کولیت اولسراتیو نیاز به یک درمان قوی و بسیار موثر دارند. نتایج این مطالعه نشان داد که Tofacitinib ممکن است یک روش جدید را برای مبارزه با این بیماری فراهم کند.
194 بیمار به بخشی ازاین کارآزمایی تصادفی  که در 51 مرکز در 17 کشور جهان انجام شده بود، وارد شدند.  بیماران واجد شرایط حداقل 18 سال داشته، مبتلا به کولیت اولسراتیو تشخیص داده شده و قبلا با درمان های متداول برای این بیماری درمان شده بودند.
این بیماران به مدت هشت هفته تحت درمان قرار گرفتند. به آنها دو بار در روز یک دوز از Tofacitinib داده شد و مزایای این دارو طی دو هفته دیده شد. سیگموئیدوسکوپی در آغاز و پایان این مطالعه به همراه بررسی نمونه خون و مدفوع برای اندازه گیری التهاب روده انجام شد.
درمیان بیماران درمان شده شایع ترین عفونت گزارش شده آنفلوانزا و نازوفارنژیت ( عفونت تنفسی ) بود، در دو بیمار آبسه  و در برخی موارد  سردرد مشاهده شد.
Sandborn گفت: "هدف از این مطالعه این بود که نشان دهد این مهار کننده خوراکی در درمان کولیت اولسراتیو موثر است. مرحله بعدی این مطالعات تایید اثر بخشی و ایمنی این دارو در دراز مدت و تایید نتایج این مطالعه است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 25 فروردین,1401

منیژه

بنده ۶سال این بیماری رو دارم ومثل بقیه دوستان از درمانهای متعدد مزالازین آساکو انما آزارام سینورا پریدنزلون وشیافها ایرانی وخارجی
حدود ۳سال که باداروی جدید رفانیب تحت درمانم البته بقیه داروهای بغیر از قرص مزالازین حذف شدند ازدرمان جدید راضیم و این شرایط مدیون پزشکان و استادان پژوهشکده گوارش بیمارستان شریعتی هستم
این بیماری همراه بادارو نیاز به کنترل استرس و اعصاب داری بعضی مواقع منم شرایطم سخت میشه اما سعی میکنم بیقرار نباشم

پنجشنبه, 25 فروردین,1401

پزشک مشاور

منیژه@:
با سلام
برای کنترل این بیماری علاوه بر درمان دارویی، کنترل عوامل استرس زای بیرونی وکنترل آرامش درونی فرد بسیار مهم و اثرگذار است.

ﺳﻪشنبه, 02 فروردین,1401

محمد

من ۴۰ سال این بیماری رادارم با انواع دارو مصرف کردم بغضی موقع ها خوب میشم وبعد دوباره شروع میشه دارو های خوب آساگل هست و شیاف آساگل هست که اینها خیلی خوبن ولی خیلی گرون هستند .جدیدا داروهای سنتی استفاده میکنم همراه با پرهیز از غذا. از غذا ها مغز گردو و فسنجان خورشت کم ترشی خیلی خوبه. از دارو های سنتی بارهنگ و عرق نعنا و پودر سنجد و سیاهدانه(دوسین) خیلی مفید هستند.من استفاده میکنم و بیماری تقریبا مهار شده.هنوز کامل خوب نشدم

دوشنبه, 25 مرداد,1400

زهره

سلام من ۱۵ساله که این بیماری رو دارم بعضی وقتا چهار سال خونریزی ندارم بعد یه دفعه خونریزی دارم اوایل مزالازین استفاده میکرد مترو نیدازول وپرد نیزولون.اما الان فقط مزالازین.اونم روزی دوتا.بعضی وقتا هم یادم میره دیگه برام عادی شده بعضی وقتا هم از بس دارو خوردم معدم درد میگره فقط شیاف مزالازین استفاده می کنم

جمعه, 21 آبان,1400

پزشک مشاور

زهره@:
با سلام
با سلام
از آنجا که این بیماری از دسته بیماری های اتوایم محسوب می شود درمان آن وابسته به داروهی سرکوب کننده ایمنی و سیتوتوکسیک است و سلول درمانی هنوز به عنوان درمان معرفی نشده است زیدا با وجود ایجاد ترمیم باز عامل اصلی بیماری بسلول ها تازه و بافت تشکیل شده را تخریب می کند. با مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی تماس بگیرید و در خصوص وجود طرح تحقیقاتی در این زمینه سئوال کنید

پنجشنبه, 03 تیر,1400

حمید

با سلام
بیش از ده ساله درگیر این بیماری لعنتی ام. از انواع درمان ها استفاده کردم زیر نظر بهترین دکترا و بیمارستان ها، دکتر مجلسی،کابلی،زرینی، دریانی،افشار،خالقی و .‌..
قرص مسالازین ایرانی،پنتاسا،کورتون،آساکول،شیافش و محلول و ...
پانزده بار کولونسکپی و آندوسکپی و تیکه برداری و آزمایشات مختلف و بستری های متعدد
درد مفصل هم یه مدت بد گرفتارش بودم
خونریزی و کاهش وزن شدید
سینورا هم زدم و آزارام و هزار کوفت دیگه
دکتر مغز و اعصاب و هرکاری که بگید
شرایط محیطی،استرس،زیاد از حد بهداشتی بودن و درگیری ذهنی و ورزش نکردن مداوم باعث عود بیماری میشن . خسته شدم از بیرون روی بیش از حد و اورژانسی جوری که از زندگی عادی هم خسته شدیم
عزیزان یکی از بهترین راهاش جراحی اونم به صورت جدید توسط دکتر روبیک بهبو در بیمارستان گاندی تهرانه.و من تصمیممو گرفتم که خلاص کنم خودمو و برگردم به زندگی عادی و یه مسافرت و تفریح بدون استرس دستشویی رفتن
فقط زمان دارید میخرید و پولتون رو به هدر میدید
به نطر بنده جرات بخرج بدیم و تن به این عمل تقریبا طاقت فرسا بدیم و بِکنیم بندازیم دور
چقدر داروی گیاهی مصرف کردم و انواع و اقسام تجویزها رو استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم چون زورش به من چربید
امیدوارم همه ی مریضا و گرفتاران این بیماری هرچه زودتر شفا پیدا کنند.از صمیم قلب آرزوی بهبودی برای همدیگه داشته باشیم

شنبه, 24 مرداد,1394

پزشک مشاور

سجاد@: <br />باسلام <br />کولیت اولسراتیو که بیماری التهابی است توسط این داروی معرفی شده و تایید شده FDA یعنی Tofacitinib طی یک روند درمانی تدریجی قابل درمان است زیرا درکل این دارو به عنوان یک سرکوب کننده سیستم ایمنی برای انواع بیماریها کاربرد داردالبته مصرف این دارو حتما بایدتحت نظر پزشک معالجتان مصرف شود.

پنجشنبه, 22 مرداد,1394

سجاد

سلام، <br />من نزدیک4سال هست که کولیت اولسراتیو دارم . علائمی همچن درد در ناحیه ناف،دفع خون در مدفوع و دفع آبکی مدفوع.بیشتر داروها استفاده کردم از مزالازین 500 و نیتروپردیزیون،شیافت پانصد و شیافت یک گرم و سرم و.... تا به حال هیچ دارو خاصی برای کنترل کامل اش یا درمان ندیدم،بعضی وقت ها وقتی تشدید میشه شاید10کیلو کم میکنم. بیشتر میگن مال اعصبانیت و استرس و ارثی هست اش. تنها داروی که کمی کمکم کرده انما500 مال کشور سویس ،اگر دارو خوبی برای درمان اش سراغ دارین لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

شنبه, 01 آذر,1393

hediyeh

سلام میخواستم بدونم عمل کولیت به چه صورت هست و بهد عمل کیسه وصل میکنن

شنبه, 01 آذر,1393

hediyeh

با سلام من ۳سال هست که کولیت اولسروز دارم میخواستم بدونم کسی میدونه عمل کردنش جه جوریه وآیا بعد عمل کیسه وصل میکنن

دوشنبه, 13 مرداد,1393

لیلا عرب

نازی عزیز <br />با سلام <br />پاسخ به سئوال شما مربوط به بخش تخصصی گوارش است و در حیطه این سایت که مربوط به سلول های بنیادی است نمی باشد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه