تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1391
داروی جدید پیشرفت میلوما را پس از پیوند سلول های بنیادی به تاخیرمی اندازد

  داروی جدید پیشرفت میلوما را پس از پیوند سلول های بنیادی به تاخیرمی اندازد

مطالعه ای که به تازگی در مجله پزشکی New England منتشر شده است خبر امیدوار کننده ای درمورد نوعی درمان جدید طولانی مدت ارائه می دهد. lenalidomide دارویی است که می تواند پس از پیوند برای کاهش سرعت پیشرفت این بیماری استفاده شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از news-medica ،  میلوم چندگانه (Multiple myeloma)، نوعی سرطان است که در آن رشد سلول های پلاسما در مغز استخوان از کنترل خارج شده و باعث صدمه به استخوان ها می شود همچنین مستعد کننده بیماران به کم خونی، عفونت و نارسایی کلیه است. یک روش به نام پیوند اتولوگ سلول های بنیادی خونساز ، غالبا گزینه درمانی مهم برای بسیاری از بیماران مبتلا به این سرطان است.
متاسفانه میلوم چندگانه ، حتی پس از پیوند نیز به پیشرفت خود ادامه می دهد. مطالعه ای که به تازگی در مجله پزشکی New England منتشر شده است خبر امیدوار کننده ای درمورد نوعی درمان جدید طولانی مدت ارائه می دهد. lenalidomide دارویی است که می تواند پس از پیوند برای کاهش سرعت پیشرفت این بیماری استفاده شود .
دکتر Thomas Shea دردانشگاه کالیفرنیای شمالی و دکتر Don Gabriel در بخش هماتولوژی / انکولوژی، هردونویسندگان کارآزمایی بالینی هستند که اثر حفاظتی درمان با lenalidomide را در پیشرفت این بیماری پس از پیوند ، بررسی کرده اند.
فاز 3 این مطالعه نشان داد که درمان با lenalidomide که یک داروی خوراکی است ، می تواند با بهبود قابل توجه دروضعیت  بیماران مبتلا به میلوم که تحت پیوند قرار گرفته اند، برای ماهها یا حتی سال ها از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. احتمال زنده ماندن بدون پیشرفت بیماری و به مدت سه سال ، در گروه lenalidomide به میزان 59  درصد در مقایسه 35 درصد گروه کنترل بود.
دکتر Shea گفت: نتایج حاصل از این آزمایش می تواند درمان بیماران مبتلا به میلوم را تغییر دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه