تاریخ انتشار: دوشنبه 30 دی 1398
داروی جدیدی که می تواند درمان بیماری های التهابی و سرطان را دگرگون کند

  داروی جدیدی که می تواند درمان بیماری های التهابی و سرطان را دگرگون کند

دارویی در دانشگاه نورنبرگ تولید شده است که می تواند غلظت رادیکال های اکسیژن را در سلول های ایمنی کنترل کند و می تواند درمانی انقلابی برای بیماری های التهابی و حتی سرطان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، گونه اکسیژن فعال(ROS) که آن ها را بیشتر به نام رادیکال های اکسیژن می شناسند می توانند مضر یا مفید باشند: در موجودات سالم، رادیکال های اکسیژن رشد سلول را تنظیم می کند، فرایندهای التهابی را تعدیل می کند و به فرایند به دام انداختن و حذف عوامل بیماری زا کمک می کنند اما همین رادیکال های اکسیژن در غلظت های بالا به بافت آسیب می رسانند و به التهاب کنترل نشده ای منجر می شوند که موجب شروع سرطان و بیماری های اتوایمن می شوند.

اما مطالعه ای جدید بوسیله محققین آلمانی نشان داده است که تقویت رادیکال های اکسیژن می تواند خود یک درمان باشد. به منظور نفع بردن از این اثر در کاربردهای بالینی، یک داروی جدید خلاقانه در دانشگاه نورنبرگ تولید شده است. این دارو موجب افزایش غلظت ROS در نوتروفیل ها به عنوان سلول های ویژه سیستم ایمنی مادرزادی می شود. این امر می تواند التهاب را برطرف کرده یا خون سازی را تقویت کند و با تخریب سلول های بنیادی در مغز استخوان مقابله کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه