تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1391
دانشمندان ترکیبی را یافتند که موجب انگیزه بیشتری برای ورزش کردن می شود

  دانشمندان ترکیبی را یافتند که موجب انگیزه بیشتری برای ورزش کردن می شود

همانطورکه علم به سرعت در مسیرتوسعه داروهای بی خطر کاهنده وزن پیش می رود، در یک گزارش جدید به این مشکل از یک زاویه کاملا جدید نگریسته شده است: چه می شد اگر قرصی شما را به انجام ورزش سخت تر وا می داشت؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما گزارش جدید چاپ شده درمجله FASEB نشان می دهد که این ممکن است
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازMedical research؛ یک تیم از محققان سوئیسی دریافتند که هنگامی که یک هورمون( اریتروپویتین (EPO)) درمغز موش ها بالا می رود، آنها با انگیزه بیشتری ورزش می کنند. علاوه بر این، این نوع اریتروپویتین مورد استفاده دراین آزمایش، تعداد سلول های قرمز خون را افزایش نمی دهد. این درمان دارای مزایای زیادی برای طیف گسترده ای از مشکلات مربوط به سلامت اعم از آلزایمرتا چاقی می باشد.
دکتر "Max Gassmann" ، محقق موسسه فیزیولوژی دامپزشکی دانشگاه زوریخ درسوئیس گفت: "در اینجا ما نشان می دهیم که EPO باعث افزایش انگیزه برای ورزش کردن می شود، به احتمال قوی، EPO دارای اثر کلی بر روی خلق و خوی فرد است و ممکن است در بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری های مرتبط با آن مورد استفاده قرار گیرد."
برای این کشف، "Gassmann" و همکارانش ازسه نوع موش استفاده کردند: موش های بدون درمان، موش هایی که با EPO انسانی تزریق شدند، و آنهایی که از نظر ژنتیکی برای تولید EPO انسانی در مغز اصلاح شده بودند. درمقایسه با موش هایی که هیچگونه افزایشی درEPO نداشتند ، هر دو گروه موش دارای EPO انسانی در مغز به طور قابل توجهی دارای تحرک بیشتر بدون افزایش در سلول های قرمز خون شدند.
دکتر "Gerald Weissmann" رئیس مجله FASEB گفت:اگر شما نمی توانید ورزش را در یک قرص جای دهید، ممکن است بتوانید انگیزه ورزش را در یک قرص قراردهید، از آنجاییکه بیشتر افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی می شوند، ما باید مشکل را از تمام زوایای بررسی کنیم. شاید روز بیاید که ورزشگاه ها نیز به راحتی رستوران های فست فود یافت شوند."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه