تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 اسفند 1390
دانشمندان جایگزین مناسبی برای سلول های بنیادی معرفی کردند

  دانشمندان جایگزین مناسبی برای سلول های بنیادی معرفی کردند

دانشمندان دردانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد درکالیفرنیا روش تبدیل سلول های پوست به طور مستقیم به سلول های مغزی را بدون نیاز به سلول های بنیادی ابداع کرده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از student-direct.co.uk ، سلول های بنیادی به عنوان یکی از مهمترین و گسترده ترین زمینه های علم مدرن و به عنوان آینده علم پزشکی در نظر گرفته شده است. با این حال، آنها بدون اشکال نیستند. سلول های بنیادی جنینی با مشکل ملاحظات اخلاقی مواجه است و توانایی تبدیل آن به انواع سلول های دیگر می تواند خطر ابتلا به سرطان را در پی داشته باشد.
بسیاری از پژوهش های اخیر امید حل چنین مشکلاتی را به ارمغان آورده است. دانشمندان دردانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد درکالیفرنیا روش تبدیل سلول های پوست به طور مستقیم به سلول های مغزی را بدون نیاز به سلول های بنیادی ابداع کرده اند.
در آزمایشگاه، سلول های پوست با ویروس تیمار و به سلول های پیش ساز سلول های مغزی تغییر یافت.  این سلول ها می توانند به سه نوع از سلول های مغز تخصص یابند: نورون ها، الیگودندروسیت ها و آستروسیت ها. پس از انجام تحقیقات آزمایشگاهی ، سلول های تبدیل شده ، به مغز موش ها تزریق شد. این موش های فاقد پروتئین میلین که در کمک به انتقال پیام ها در مغزمهم است بودند. 10 هفته بعد، سلول های پیش ساز به الیگودندروسیت های سازنده میلین که موش ها فاقد آن بودند تبدیل شدند. این نشان داد که سلول های ساخته شده می تواند در حیوانات عمل کند، که گام مهمی در توسعه درمان است.
تبدیل مستقیم یک سلول به نوع دیگر دارای مزایای عملی بسیاری نسبت به سلول های بنیادی است. این سلول های پیش ساز را می توان به تعداد زیاد تکثیر داد و دارای عمر مفید بیشتری نسبت به سلول های بنیادی هستند، که برای درمان بسیارحیاتی است. اگر چه این تحقیق دارای پتانسیل زیادی برای درمان مبتنی بر سلول است، اما مطالعات بیشتری برای سنجش ایمنی و انجام درمان موفق برای طولانی مدت نیاز است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه