تاریخ انتشار: دوشنبه 25 فروردین 1393
دانشمندان غضروف را به منظور بازسازی بینی رشد داده اند

  دانشمندان غضروف را به منظور بازسازی بینی رشد داده اند


محققین دانشگاه بازل موفق شده اند با استفاده از غضروف رشد یافته در آزمایشگاه، عمل بازسازی بینی را انجام دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress ، سلول های غضروفی از سپتوم بینی خود فرد بیمار گرفته شده و روی غشای کلاژنی کشت و تکثیر یافت. سپس این غضروف مهندسی شده شبیه جایی که دچار نقص بود شکل داده شده و پیوند شد.

این تکنیک جدید مهندسی بافت روی پنج بیمار 76 تا 88 ساله صورت گرفت که از نقص شدید بینی به دلیل جراحی سرطان پوست رنج می بردند. یک سال بعد از بازسازی، همه پنج بیمار ضمن این که از ظاهر بینی خود نیز راضی بودند، از این که می توانستند راحت تر نفس بکشند نیز رضایت داشتند، و در هیچ کدام از آن ها هیچ عوارض جانبی مشاهده نشد.

همان طور که گفته شد در این مطالعه از بیمارانی استفاده شد که به دلیل سرطان پوست غیر ملانومایی مورد جراحی قرار گرفته بودند و به همین دلیل بخشی از بینی آن ها برداشته شده بود. این محققین بیوپسی کوچکی از غضروف سپتوم بینی این بیماران انجام دادند و سلول های غضرفی را جداسازی و کشت کردند. این سلول ها را روی غشای کلاژنی و به مدت دو هفته کشت دادند و غضروفی 40 برابر بیوپسی اولیه ایجاد کردند. سپس این گرافت های مهندسی شده با توجه به شکل نقص بینی شکل دهی شده و به فرد پیوند شدند.

این محققین بر این باورند که این تکنیک جدید می تواند به بدن کمک کند که بافت جدید را بهتر بپذیرد و توانایی اندام آسیب دیده را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه