تاریخ انتشار: دوشنبه 01 خرداد 1391
دانشمندان مکانیزم جدیدی که منجر به توسعه آرتریت روماتوئید می شود را کشف کردند

  دانشمندان مکانیزم جدیدی که منجر به توسعه آرتریت روماتوئید می شود را کشف کردند

محققان دریک پژوهش جدید ،مکانیسمی که بوسیله آن  یک مسیر سیگنالینگ سلولی منجر به توسعه آرتریت روماتوئید (RA) می شود را شناسایی کردند. علاوه براین، این مطالعه شواهدی را فراهم می کند که داروهای درحال توسعه برای درمان بیماری هایی مانند سرطان می تواند برای RA نیز مورد استفاده قرار گیرد. آرتریت روماتوئید، یک بیماری التهابی سیستمیک اتوایمون است که موجب فلج شده و بربیش از یک میلیون فرد بزرگسال در ایالات متحده تاثیر می گذارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ؛ دکتر Xiaoyu Hu محقق اصلی این مطالعه گفت: "ما مکانیزم جدیدی را کشف کردیم که بوسیله آن مسیر Notch می تواند موجب توسعه RA  شود.
پیش ازاین مطالعه، محققان می دانستند که مسیر مولکولی داخل سلولی به نام Notch در بیماریهایی مانند سرطان نقش دارند. در سال گذشته، دانشمندان دیگر یک مطالعه ژنومی گسترده را برای شناسایی ژن ها یی که به توسعه آرتریت روماتوئید مرتبط است انجام دادند. آنها کشف کردند که جهشی خاص در ژن های دخیل درمسیر Notch، بیماران را در معرض خطر RA قرار می دهد ، اما هیچ کس مکانیزم آن را نمی دانست.
دکتر Huگفت: هیچ چیز در مورد این که چگونه مسیر Notch برای RA مهم است شناخته نشده است. محققان اشاره کردند که Notch ممکن است درنقص سیستم ایمنی بدن که معمولا در RA دیده می شود، دخیل باشد.
محققان برای بررسی اینکه آیا مسیر Notch تاثیری بر روی ماکروفاژها دارد، آزمایش هایی را طراحی کردند. ماکروفاژهای با نقص عملکرد، دارای قابلیت های التهابی و مخرب گسترده ای هستند که می تواند به آرتریت روماتوئید حاد و مزمن منجر شود.
در این آزمایشات، محققان دریافتند که موش های فاقد مسیر Notch درماکروفاژها، قادربه تولید نوع  خاصی از ماکروفاژها نیستند و فنوتیپ التهابی کمتری را نشان می دهند.
دکتر Hu گفت:" Notch برای توسعه و عملکرد یک نوع سلول به نام ماکروفاژ التهابی ضروری است و اگر این مسیر در موشها غیرفعال شود ، تمایز صحیح ماکروفاژهای التهابی صورت نمی گیرد. به طور خلاصه، مسیر Notch برای تمایز و عملکرد ماکروفاژها ی التهابی ضروری است، و این ماکروفاژها نیز برای پاتوژنز RA درانسان حیاتی هستند.
در یک سری از مطالعات ، محققان از مهار کننده مسیر Notch به نام GSI-34 استفاده کرده و نشان دادند که این دارو می تواند عملکرد ماکروفاژها را مهارکند.
محققان می گویند که این مطالعه برای اولین باراست که نشان می دهد مهار کننده های Notch که برای سرطان و آلزایمر در حال توسعه هستند به طور بالقوه می توانند برای درمان RA نیزمورد استفاده قرار گیرند.  
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه