تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391
دانشمندان هدف درمانی جدیدی برای مبارزه با التهاب کشف کردند

  دانشمندان هدف درمانی جدیدی برای مبارزه با التهاب کشف کردند

محققان نشان دادند که اندامک های کوچکی به نام مژک اولیه برای تنظیم التهاب مهم هستند. این یافته می تواند منجر به درمان های بالقوه برای میلیون ها نفر شود که ازبیماری هایی مثل آرتروز رنج می برند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress، دانشمندان  دانشگاه کوئین مری لندن یک هدف درمانی جدید برای مبارزه با التهاب پیدا کرده اند.
این مطالعه که در مجله Cellular and Molecular Life Sciences چاپ شده است ، نشان داد  که اندامکهای کوچکی به نام مژک اولیه برای تنظیم التهاب مهم هستند. این یافته می تواند منجر به درمان های بالقوه برای میلیون ها نفر شود که ازبیماری هایی مثل آرتروز رنج می برند.
مژه های اولیه، اندامک های موجود درسطح سلول های یوکاریوتی هستند که در ضربات هماهنگ سلولی و حرکت مایعات اطراف سلول نقش دارند. این اندامک ها عمدتا درسطح سلول های ریه، لوله های فالوپ، غضروف مفاصل و .... یافت می شوند.
دکتر Martin Knight  رهبر این گروه تحقیقاتی گفت: اگر چه مژه اولیه بیش از یک قرن پیش کشف شده است، ما تازه درک اهمیت آن در بیماری های مختلف و مزایای درمانی بالقوه آن را آغازکرده ایم و این با دستکاری ساختار و عملکرد این مژه ها امکان پذیر است.
محققان نقش این مژه اولیه را در التهاب مورد بررسی قرار دادند. آنها سلول های غضروف را برداشته و آنها را در معرض گروهی از پروتئین های التهابی به نام سایتوکاین ها، به طور خاص اینترلوکین 1 (IL-1) قرار دادند تا ببینید که آیا این پروتئین ها تغییری در مژه اولیه بوجود می آورد.
دکتر Knight گفت: هنگامی که ما سلول ها را در معرض IL-1   قرار دادیم ، تنها طی سه ساعت افزایش 50 درصدی در طول مژه های اولیه  مشاهده شد . اما جالب توجه این بود که زمانی که ما این سلول ها را برای جلوگیری ازاین افزایش طول مژه، تحت درمان قرار دادیم، پاسخ سلول های غضروفی به پروتئین های التهابی تا حد زیادی کاهش یافت و نتیجه آن کاهش التهاب بود. این نشان دهنده یک هدف درمانی جدید برای التهاب می باشد.
دکتر Angus Wann نویسنده همکار این مطالعه گفت: این اولین بار است که مژه ها اولیه به عنوان یک هدف درمانی جدید به منظور کاهش اثرات التهاب پیشنهاد می شوند.
او گفت: اگر ما بتوانیم روشی برای دستکاری بهتراین مژه های اولیه بیابیم، به طور بالقوه می توانیم التهاب را تضعیف و یا حتی مهار کنیم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه